Til regnskapsbyråer
Her finner du informasjon om de nye prisene, prispakkene, hva du må tenkte på og hvordan du kan utnytte OneStop Reporting best mulig.
Vi hjelper deg gjerne!
1. september 2022 innførte Visma ny prismodell for OneStop Reporting for regnskapsbyråer.
På denne siden finner du informasjon om de nye prisene, hva du må tenke på og hvordan du kan utnytte løsningen best mulig.
Her finner du informasjon om de nye prisene, prispakkene, hva du må tenkte på og hvordan du kan utnytte OneStop Reporting best mulig.
Vi hjelper deg gjerne!
1. september 2022 lanserte Visma Software en ny prismodell for OneStop Reporting for regnskapsbyråer. Den nye prismodellen legger til rette for en bedre kundeopplevelse, og gjør det enkelt for kunder av byrået å ta i bruk funksjonaliteten de har behov for.
De nye prispakkene er satt sammen med tanke på kundenes behov, enten deres behov er helt enkle eller har mer avanserte behov som krever tilpasning av rapporter og/eller budsjett funksjonalitet.
Byråløftet innebærer enkel deling av innhold, enkel administrering av selskaper/brukere og naturligvis en prismodell som er gunstig.
Den nye prismodellen legger til rette for økt volum og skalering, og har fokus på prising hvor mer innhold og ekstra funksjonalitet medfører mer verdi for dine kunder. De nye lisenspakkene gjør det også enklere for byrået å segmentere kundene, blant annet ved at de kan tilby bransjetilpasset rapportinnhold.
Start passer for de kundene av regnskapsbyrået som ønsker å bruke standardrapportering uten skreddersøm og tilpasninger. Standardinnholdet bestemmes av regnskapsbyrået.
I denne pakken er det dermed ikke rom for at kunder av byrået eller ditt regnskapsbyrå kan lage egne spesialrapporter.
Smart passer for de kundene av byrået som ønsker tilpasning av rapporter og en skreddersydd løsning.
Komplett passer for de kundene av byrået som ønsker budsjett og prognoser i tillegg til rapportering.
I forbindelse med den nye prismodellen blir det også lansert en helt ny distribusjonsmodell.
Denne gjør det enkelt for byrået å velge hvilken pakke hver kunde skal ha, og distribuere rapporter til alle kunder.
Den nye prismodellen påvirker prisen du betaler for løsningen i dag. Den nye modellen består av tre funksjonsrike pakker, basert på hvilke rapportbehov kundene dine har. For at din nye pris og faktura skal bli korrekt, må du innen 30. september 2022 rydde i kundebasen din ved å legge kundene dine i korrekt pakke. Vi ber deg om å sette deg nøye inn i informasjonen under.
Visma har lagt kundene dine i SMART og/eller KOMPLETT-pakken basert på om du hadde skreddersømsfunksjonalitet (tidligere Superbruker) og/eller budsjettfunksjonalitet i løsningen din fra før.
OBS!
Ligger en kunde i feil pakke, må du legge den i riktig pakke basert på hvilket rapportbehov kunden din har. Oppryddingsjobben må skje innen 30. september 2022.
Du bør definere hvilke rapporteringsbrukere som er interne brukere i byrået for å unngå fakturering av disse fra oktober.
OBS!
Dersom du har kunder som tidligere hadde OSR Light, tilbyr Visma disse kundene START-pakken gratis ut 2022.
Men du må selv huske å nedgradere disse til START!
Ligger de tidligere Light-kundene dine i SMART eller KOMPLETT etter 30. september blir de fakturert i henhold til prismatrisen.
Fra oktober 2022 vil du motta første faktura på ny prismodell for OneStop Reporting. Faktura sendes etterskuddsvis per måned og er basert på hvor mange kunder som ligger i hver av de tre pakkene, samt antallet aktiverte brukere foregående måned.
Dersom du har en tre måneders fakturaperiode på løsningen din i dag, vil du løftes over på månedlig etterskuddsvis fakturering når denne perioden er utløpt, og tidligst i oktober for perioden 1. -30. september.
Visma Software har sendt et brev til alle regnskapsbyrå som har OneStop Reporting. Har du ikke mottatt brevet eller vil lese det igjen kan du klikke på linken under.
Visma Software har laget en side med spørsmål og svar for regnskapsbyrå som allerede har OneStop Reporting har nytte av å vite.
Lisensendringen for OneStop Reporting løsningen påvirker alle, både om du har hatt OneStop Reporting fra før eller får det nå.
Det er derfor ideelt å være oppdatert på funksjonaliteten for å sørge for at du benytter og utnytter din OneStop Reporting løsning på best mulig måte.
Dette er spørsmål du får svar på i vår «helsesjekk» av din OneStop Reporting løsning.
Om man har behov for veiledning utover de avsatte 30 minutter faktuereres dette til ordinær timepris og avtales i forkant.
Kontor
Support