VPM-white

 

certified partner visma software

Severa

Løsningen som gir deg kontroll og oversikt over dine prosjekter, fra salg til fakturering. Severa passer godt for deg som jobber med reklame og media, ingeniørarbeid og arkitektur eller IT-rådgivning.

Skybasert system

Severa Project Management er fullstendig skybasert, noe som betyr at det alltid er oppdatert til seneste versjon av løsningen.

Mobil app

Severa Project Management har også en mobil app slik at du kan utføre flere av oppgavene dine på din smarttelefon. Dette er effektivt og sparer deg for tid!

Åpent API

Severa Project Management har et åpent API. Dette gjør at det er enkelt å integrere løsningen med andre forretningsløsninger dere har.

 



Brukes av

Severa - tett integrert med dine forretningssystemer

Severa har et åpent API, som betyr at du kan koble Severa sammen med de andre systemenedine. Det kan integreres med blant annet Visma net ERP, Visma Business, Payroll og SuperOffice CRM.
Du jobber i Severa med alt som har med prosjektet å gjøre. Integrasjonen sørger for at informasjonen blir overført til CRM- og ERP-systemet ditt. Fakturering foregår for eksempel i Severa og ordren blir plassert automatisk i ERP-systemet.

visma-pm (1)

 



6 ting du vil like med Severa

 

Alt på et sted

Severa er et moderne prosjektverktøy hvor du får du alt på et sted.
Salg, prosjektplanlegging, fakturering og oppfølging - alt i samme plattform.

Økt likviditet

Med en effektiv prosjektledelsesløsning utfører du administrasjonsarbeidet raskere og kan gjøre flere prosjekter klare for fakturering. Du får dermed en raskere faktureringssyklus som fører til høyere likviditet.

Prognostisering

Med Severa får du oversikt over hele prosjektflyten, som gir økt forståelse av virksomheten. Sanntidsgenererte rapporter gir deg full innsikt i tidsbruk, kostnader og inntektsprognoser knytter til hvert enkelt prosjekt.

Oppfølging

Med Severa får du en helhetlig oversikt over prosjektarbeidet. Oppfølgingsprosessene er lagt opp slik at en prosjektleder, konsulentleder eller økonomisjef enkelt finner sine nøkkeltall.

Timeføring

I Severa er det enkelt å føre timer på kunde, prosjekt eller internt – enten på desktop eller i appen. Du kan også legge inn reiseregninger og utlegg i løsningen.

Rapportering

Lag dine egne rapporter for lønnsomhet, ressursbruk, fakturering og inntekter. Dashboards og rapporter bygges individuelt på ulike KPIer basert på roller.  Dashbordet kan du ha selv eller dele med kolleger.

 

Severa 

Severa er løsningen for deg som fakturerer timer i prosjekter, og som ikke har lagerførte varer eller avansert logistikk. 

Severa samler flere prosesser i ett og samme verktøy:

 Prosjektplanlegging
 Fakturering
 Tidsrapportering
 Oppfølging

Løsningen passer godt for deg som jobber innen

Medie og kommunikasjon

  • Salgshåndtering
  • Google Drive-synkronisering
  • Samhandling og oppgavehåndtering




Konsulent, ingeniør og arkitekt

  • Ressursallokering
  • Samarbeid på ett sted
  • Rapporter og nøkkeltall
  • Produktivitetstrapporter
  • API
  • Egendefinerte KPIer

IT og teknisk

  • Reisegodtgjørelse og utgifter
  • Kompleks timeregistrering
  • Fleksibel prissetting
  • Rollebaserte priser
  • Egendefinerte KPIer




 

De 8 vanligste

spørsmålene

 

Hvor mange lisenser trenger vi?

Antall lisenser er basert på hvor mange brukere du ønsker skal ha tilgang til systemet. Det er antall brukere som også setter prisen for lisensene. Du kan øke eller redusere antall lisenser dersom behovet varierer med tiden.

Hvor lang tid tar implementeringen?

Tiden det tar å implementere Severa Project Management er forholdsvis kort. Implementeringstiden varierer imidlertid avhengig av hvor mange brukere du har og hvilke andre systemer Severa Project Management skal integreres med.
Vi kan ikke si en fast implementeringstid, da det avhenger av dine spesifikke behov. Som regel kreves det like mye tid av deg/deres prosjektressurser som vi anslår vi må sette av til gjennomføringen. Kontakt oss for å få
et tilpasset prisforslag for tjenesten, samt konfigurasjon og opplæring.

Trenger vi en IT ansvarlig for å bruke systemet?

Nei, du trenger ikke en IT-ansvarlig for å bruke verktøyet. Vi har support for alle løsninger vi leverer og vi utvikler og videreutvikler integrasjonene kontinuerlig mellom de ulike delene. Dette gjør at du som kunde ikke trenger å være redd for kompleksiteten ved å sette sammen løsningen eller spørsmålet om ansvar i å forvalte og videreutvikle løsning.

Hvem bør være med i prosjektgruppen?

Prosjektgruppen bør bestå av personene fra din organisasjon som har rimelig god innsikt i virksomheten og av personer som kommer til å bruke systemet.
Ved en implementering av Severa Project Management er det fordelaktig
dersom prosjektgruppen består av prosjektledere med beslutningsmyndighet, andre prosjektledere og eventuelt prosjektmedlemmer. Noen kunder foretrekker
også å ha noen fra økonomiavdelingen med i prosjektgruppen. Det er også viktig at prosjektgruppen ikke blir for stor, men at den består av de mest relevante personene.

Kan vi integrere det mot andre system vi har?

Ja, en stor fordel med Severa Project Management er at det er enkelt å integrere med andre løsninger. Det er ferdige integrasjoner mot Business NXT, Visma.net ERP, Visma Business og Visma Global, samt SuperOffice CRM. Det fungerer også å integrere med andre typer system da Severa Project Management har et åpent API. Dette gjelder for både skybaserte og installerte systemer.

Må vi ha andre systemer fra Visma?

Nei, Severa Project Management krever ikke at du har andre systemer fra Visma. Severa kan konfigureres og integreres mot alle typer systemer.

Hvordan får vi best utbytte av løsningen?

For å få maksimalt utbytte av Severa Project Management er det viktig at alle som jobber med prosjekter jobber i systemet. All prosjektoppfølging bør stort sett gjøres direkte i Severa  for å ha alle data samlet på ett sted.
I tillegg er det av stor betydning at alle  brukere får riktig type opplæring for å bruke systemet riktig. Dette for å sikre digitalisering og automatisering av deler av prosjektene og å effektivisere prosjektledelsen. 

Det handler om å jobbe inn systemet i arbeidsdagen din og sørge for at det blir en naturlig del av dine verktøy. For å få mest mulig ut av det, er det også viktig å la prosjektverktøyet snakke med andre systemer for å få viktig informasjon og fjerne unødvendige manuelle prosesser og oppgaver. Det skal være enkelt og morsomt å jobbe digitalt.

 

 

web-ball-severa  600x600

 

Visma.net Project Managment
har byttet navn tilbake til Severa

Kjært barn har mange navn, og dette produktet har byttet navn mange ganger de siste årene.
Det strartet med å hete Severa i 2004, da det så sin start i Finland. 
I 2010 endret det til Visma Severa, før det ble til Visma.net Project Management.
Nå har det igjen gått tilbake til å kun hete Severa

Les mer i bloggen om alle navnendringene til Severa →

Severa 
- Kontroll på hele prosjektet


Er du nysgjerrig på hvordan du kan jobbe smartere me
timeføring, prosjektstyring eller fakturering av prosjekter?

Her får du en innføring i hvordan Severa 
fungerer og løser disse arbeidsoppgavene.

 

 


Hvorfor Exsitec?

 

 

 

 

 

web-ball-people

 

4000 kunder
i Norden

I over 20 år har Exsitec hjulpet bedrifter med å digitalisere sin virksomhet for å nå sine ambisjoner. Med kombinasjonen nordens største traineeprogram og markedets mest erfarne eksperter har vi sammen med våre kunder gjennomført et tusentalls vellykkede leveranseprosjekter.

web-ball-prize

 

Langsiktige
kunderelasjoner

Vi jobber med langsiktige kunderelasjoner ved å ta ansvar før, under og etter leveransen. Med en engasjert support, proaktiv forvaltning og kontinuerlig inspirasjon skaper vi verdi på både kort og lang sikt. Sammen leverer vi løsninger som utgjør en forskjell i kundens virksomhet.

web-ball-intagration - cog wheel

 

En fungerende helhet

Med å kombinere utvalgte system og tjenester til en fungerende helhet skaper vi forutsetninger for hver kunde til å nå sine ambisjoner. Med bærekraftige integrasjonsløsninger og skreddersydde systemtilpasninger med brukeren i fokus sørger vi for at systemene fungerer sammen

Årets Partner Visma 2023

Web ball Mats Abrahamsen

 

 

Lurer du på noe ang. Severa? Mats svarer deg gjerne!