Prosjektstyringssystem
for økt kontroll og lønnsomhet
Prosjektstyring handler om hvordan du strukturerer, planlegger og følger opp ulike prosjekter for å effektivisere prosjektene og virksomheten generelt. Med riktig prosjektstyringssystem kan du oppnå de beste resultatene og optimalisere tiden til det fulle.
Noen av våre fornøyde kunder med prosjektstyringssystem
/Serit%20Eltele.webp)
/Client%20logo%20-%20FAFO.webp)
/Budstikka.webp)
/WSP.webp)

/Glommen%20Mj%C3%B8sen%20Skog.webp)
/JobZone.webp)
/Client%20logo%20-%20%20Maskinstyring.webp)

Fordeler med prosjektstyringssystem
Prosjektstyring er hvordan vi velger å håndtere prosjekter rent administrativt for å få det til å fungere så smidig som mulig, for både deg og kunden.
Å bruke et verktøy som er spesielt tilpasset for prosjektstyring gir mange fordeler.
- Prosjekt, fakturering og analyse i et og samme system
- Tidsrapportering
- Integrere prosjekt og fakturering - sparer tid og garanterer 100% faktureringsgrad
- Raskere faktureringssyklus og innbetalinger av fakturaer
- Funksjoner som støtter hele kjeden fra salg til fakturering
- Integrere med eksisterende ERP- og CRM-system

Gevinster ved å bruke et prosjektstyringssystem
Forbedrer likviditeten
Med et effektivt prosjektstyringssystem fremskyndes det administrative arbeidet og flere prosjekter blir klare for fakturering, som igjen betyr økt likviditet. I tillegg reduserer du den menneskelige faktoren, da ingen fakturerbare timer glemmes eller glipper ved fakturering.God innsikt og overblikk
Et prosjektstyringssystem hjelper deg med å strukturere prosjekter og få en god oversikt over hvordan virksomheten går. Dette skaper åpenhet og synlighet i organisasjonen og viser tydelig hva som er tids- og ressurskrevende.Spar verdifull tid
Når du bruker et dedikert system for prosjektstyring kan du bruke tiden på de faktiske oppgavene i prosjektet - ikke på administrasjon.Test digitaliseringsgraden deres
Ofte stilte spørsmål og svar
-
Hvor mange lisenser trenger vi?
-
Hvor lang tid tar implementeringen?
-
Trenger vi en IT-ansvarlig for å bruke systemet?
-
Hvem bør være med i prosjektgruppen?
-
Kan vi integrere det mot andre system vi har?
-
Må vi ha andre systemer fra Visma?
-
Hvordan får vi best utbytte av løsningen?
Tiden det tar å implementere et prosjekthåndteringsverktøy er forholdsvis kort. Implementeringstiden varierer imidlertid avhengig av hvor mange brukere du har, hvilke andre systemer det skal integreres med og hvor mange av modulene som skal tas i bruk.
Vi kan ikke si en fast implementeringstid, da det avhenger av dine spesifikke behov. Som regel kreves det like mye tid av deg/deres prosjektressurser som vi anslår vi må sette av til gjennomføringen.
Kontakt oss for å få et tilpasset prisforslag for tjenesten, samt konfigurasjon og opplæring.
Nei, du trenger ikke en IT-ansvarlig for å bruke verktøyet.
Vi har support for alle løsninger vi leverer og vi utvikler og videreutvikler integrasjonene kontinuerlig mellom de ulike delene.
Dette gjør at du som kunde ikke trenger å være redd for kompleksiteten ved å sette sammen løsningen eller spørsmålet om ansvar i å forvalte og videreutvikle løsning.
Prosjektgruppen bør bestå av personene fra din organisasjon som har rimelig god innsikt i virksomheten og av personer som kommer til å bruke systemet.
Ved en implementering av prosjektløsningen er det fordelaktig dersom prosjektgruppen består av prosjektledere med beslutningsmyndighet, andre prosjektledere og eventuelt prosjektmedlemmer. Noen kunder foretrekker også å ha noen fra økonomiavdelingen med i prosjektgruppen.
Det er også viktig at prosjektgruppen ikke blir for stor, men at den består av de mest relevante personene.
Ja, en stor fordel med prosjektstyringssystemene vi leverer er at det er enkelt å integrere med andre løsninger.
Det er ferdige integrasjoner mot Business NXT, Visma Net, Visma Business, Payroll og andre løsninger.
Det fungerer også å integrere med andre typer system da våre løsninger enten har et åpent API eller kan venytte fileksport. Dette gjelder for både skybaserte og installerte systemer.
Nei, våre løsninger krever ikke at du har andre systemer fra Visma.
Løsningene kan konfigureres og integreres mot alle typer systemer.
All prosjektoppfølging bør stort sett gjøres direkte i løsningen for å ha alle data samlet på ett sted.
I tillegg er det av stor betydning at alle brukere får riktig type opplæring for å bruke systemet riktig. Dette for å sikre digitalisering og automatisering av deler av prosjektene og å effektivisere prosjektledelsen.
Det handler om å jobbe inn systemet i arbeidsdagen din og sørge for at det blir en naturlig del av dine verktøy. For å få mest mulig ut av det, er det også viktig å la prosjektstyringssystemet snakke med andre systemer for å få viktig informasjon og fjerne unødvendige manuelle prosesser og oppgaver. Det skal være enkelt og morsomt å jobbe digitalt.
-
Hvor mange lisenser trenger vi?
Antall lisenser er basert på hvor mange brukere du ønsker skal ha tilgang til systemet. Det er antall brukere som også setter prisen for lisensene. Du kan øke eller redusere antall lisenser dersom behovet varierer med tiden. -
Hvor lang tid tar implementeringen?
Tiden det tar å implementere et prosjekthåndteringsverktøy er forholdsvis kort. Implementeringstiden varierer imidlertid avhengig av hvor mange brukere du har, hvilke andre systemer det skal integreres med og hvor mange av modulene som skal tas i bruk.
Vi kan ikke si en fast implementeringstid, da det avhenger av dine spesifikke behov. Som regel kreves det like mye tid av deg/deres prosjektressurser som vi anslår vi må sette av til gjennomføringen.
Kontakt oss for å få et tilpasset prisforslag for tjenesten, samt konfigurasjon og opplæring.
-
Trenger vi en IT-ansvarlig for å bruke systemet?
Nei, du trenger ikke en IT-ansvarlig for å bruke verktøyet.
Vi har support for alle løsninger vi leverer og vi utvikler og videreutvikler integrasjonene kontinuerlig mellom de ulike delene.
Dette gjør at du som kunde ikke trenger å være redd for kompleksiteten ved å sette sammen løsningen eller spørsmålet om ansvar i å forvalte og videreutvikle løsning.
-
Hvem bør være med i prosjektgruppen?
Prosjektgruppen bør bestå av personene fra din organisasjon som har rimelig god innsikt i virksomheten og av personer som kommer til å bruke systemet.
Ved en implementering av prosjektløsningen er det fordelaktig dersom prosjektgruppen består av prosjektledere med beslutningsmyndighet, andre prosjektledere og eventuelt prosjektmedlemmer. Noen kunder foretrekker også å ha noen fra økonomiavdelingen med i prosjektgruppen.
Det er også viktig at prosjektgruppen ikke blir for stor, men at den består av de mest relevante personene.
-
Kan vi integrere det mot andre system vi har?
Ja, en stor fordel med prosjektstyringssystemene vi leverer er at det er enkelt å integrere med andre løsninger.
Det er ferdige integrasjoner mot Business NXT, Visma Net, Visma Business, Payroll og andre løsninger.
Det fungerer også å integrere med andre typer system da våre løsninger enten har et åpent API eller kan venytte fileksport. Dette gjelder for både skybaserte og installerte systemer.
-
Må vi ha andre systemer fra Visma?
Nei, våre løsninger krever ikke at du har andre systemer fra Visma.
Løsningene kan konfigureres og integreres mot alle typer systemer.
-
Hvordan får vi best utbytte av løsningen?
For å få maksimalt utbytte av prosjektstyringssystemet er det viktig at alle som jobber med prosjekter jobber i systemet.
All prosjektoppfølging bør stort sett gjøres direkte i løsningen for å ha alle data samlet på ett sted.
I tillegg er det av stor betydning at alle brukere får riktig type opplæring for å bruke systemet riktig. Dette for å sikre digitalisering og automatisering av deler av prosjektene og å effektivisere prosjektledelsen.
Det handler om å jobbe inn systemet i arbeidsdagen din og sørge for at det blir en naturlig del av dine verktøy. For å få mest mulig ut av det, er det også viktig å la prosjektstyringssystemet snakke med andre systemer for å få viktig informasjon og fjerne unødvendige manuelle prosesser og oppgaver. Det skal være enkelt og morsomt å jobbe digitalt.
Les mer om prosjektstyring
Severa vs. Project Management
I denne bloggen bsvarer vi det ofte stilte spøtemålet, hva er forskjellen på Severa, VPM og Visma Net Project ManagementEffektiv prosjektledelse med Severa
Severa er et prosjektledelsesverktøy tilpasset prosjekt- og konsulentselskaper, som har en komplett forretningsflyt fra salg til fakturering med en app...Tapt tid er tapte inntekter
Hvilken rolle spiller valg av verktøy for timer og prosjektledelse når det gjelder å redusere bortkastet tid? I denne bloggen gir Andreas Lander sine tanker om å spare tid med Severa. Han har beregnet hva tapte timer kan føre til i organisasjonen.Kundecase: Maskinstyring
«Vi valgte Severa på grunn av skalerbarheten og muligheten for automatisering»
Les hva mer kunden sier...
Kundecase: Braathe Gruppen
Vi har doblet produktivitetsgraden med Severa
– Vi opplever at vi allerede har mye bedre oversikt, siden alle nå har tilgang til å føre alle timer, ikke bare fakturerbar tid.
Les hva mer kunden sier