Innhold
Effektiv prosjektledelse med Severa
Innhold
Derfor bør du bruke et prosjektledelseverktøy i stedet for regneark
Mange selskaper bruker i dag ineffektive, manuelle metoder for å styre prosjektene sine. Regneark med for mange faner, dokumenter på en stasjon som det noen ganger føles umulig å finne, og uoversiktlig, manuell ressursplanlegging er noen eksempler på den hodepinen dette kan forårsake. Med Severa Project Management unngår du alt det. Severa Project Management er et prosjektledelsesverktøy tilpasset prosjekt- og konsulentselskaper, som har en komplett forretningsflyt fra salg til fakturering med en app som er fullstendig kompatibel med både iOS og Android.
Salg
Hold oversikt over alle dine forretningsmuligheter i en samlet og fleksibel Kanban-visning, der alt fra potensielle til fullførte jobber vises. Selgerne kan enkelt lage et tilbud som senere kan danne grunnlaget for et prosjekt eller en faktureringsplan. Vi får sanntidsinformasjon, og salgssjefen kan enkelt få oversikt over fremdriftsplanen.
Prosjektledelse
Med et brukervennlig Gantt-skjema kan du lett holde oversikt over alle faser i prosjektet og fullføringsgrad. Her kan du lage prosjektmaler som kan justeres i henhold til hvert enkelt prosjekts behov for å øke fleksibiliteten og redusere manuelt arbeid. Du kan tildele aktiviteter til medlemmer i prosjektet, og enkelt følge opp gjennom fleksible rapporter.
Ressursfordelning
En av de store fordelene med Severa Project Management er ressursfordelingen. Her kan prosjektledere enkelt se arbeidsmengden til tilgjengelige prosjektmedlemmer og fordele dem til prosjekter. Ved hjelp av nøkkelord kan medlemmene sorteres ut fra kompetanse, avdeling eller lignende.
Tids- og utgiftsstyrning
Tidsrapportering gjøres enkelt ut ifra skjemaet ditt, der prosjektaktiviteter kan settes direkte inn i tidsregistreringen. Du kan enkelt legge til timer og knytte disse til et bestemt prosjekt og prosjektets faser. Årsaker til fravær kan tilpasses etter akkurat deres behov. Velg selv om du vil rapportere tidsbruk i nettleseren eller i appen – perfekt for konsulenter som ofte er på farten. Knytt utlegg og reiseutgifter til prosjekter, og de vil kunne faktureres med en gang. Skann kvitteringer med den kompatible skanneappen og knytt dem direkte til prosjekter så de kommer med i faktureringen.
Appen
I tillegg til de ovennevnte funksjonene med tidsrapportering og kostnadsstyring tilbyr appen også oversikt over prosjekter og salg, kundeinformasjon og muligheten for å legge til gebyrer til spesifikke prosjekter. Er konsulentene deres ute hos kunden og plasserer varer? Legg enkelt til produktet via avgifter, og det blir direkte fakturerbart.
Integrasjoner
I tillegg til ferdige integrasjoner til f.eks. Visma.net ERP, Business NXT og Visma Business, kan det åpne API-et trekke ut / lese data til og fra de perifere systemene deres.
Les mer om Visma.net Project Management
Oppsummert tilbyr Severa et verktøy som hjelper deg med å få full kontroll over dine forretningsmuligheter, prosjekter og ressurser.
Lurer du fortsatt på hvorfor et prosjektledelsesverktøy er bedre enn de utdaterte metodene? Ta kontakt, så forteller vi mer!
Relatert innhold
Prosjekt 2 min
Hva er forskjellen på Severa og Visma net Project Management (VPM)?
I denne bloggen bessvarer vi det ofte stilte spørsmålet, hva er forskjellen på Severa og VPM. Det korte svaret på dette...
Prosjekt 2 min
Effektiv prosjektledelse med Severa
Severa Project Management er et prosjektledelsesverktøy tilpasset prosjekt- og konsulentselskaper.
Prosjekt 2 min
Tapt tid er tapte inntekter
Hvilken rolle spiller valg av verktøy for timer og prosjektledelse når det gjelder å redusere bortkastet tid? Spare tid...