Visma Business
Visma Business er en kraftfull økonomiløsning med et bredt utvalg av funksjoner som forenkler, effektiviserer og automatiserer. I tillegg har den avansert ordre- og lagerhåndtering med bred funksjonalitet, klar for å tilpasses alle typer logistikkprosesser.
Automatisér prosessene
Web grensesnitt
Uendelige muligheter til data
Brukes av
Visma Business gir deg uendelige muligheter
Visma Business er det tilpasningsvennlige ERP systemet med en kraftfull standardversjon og uendelige muligheter for tilpasninger til allerede eksisterende, smarte og unike forretningsprosesser. Utvid enkelt med tilleggstjenester og skap en helhetsløsning som det er vanskelig å overgå.
6 ting du vil like med Visma Business
Datatilgang og søkbarhet
Mulig å søke, filtrere, sortere, summere og delsummere fritt og skrive ut tll Excel eller Pdf i alle tabeller og kolonner.
Integrasjon
Mulig å integrere med alle tenkelige system via et fleksibelt API som sikrer samme forretningslogikk som når den registreres manuelt i ERP.
Egen logikk
Mulig å styre og spore hva som ses og registreres av hvem med hjelp av registreringsregler, autorisasjonskontroll, samt egenutviklet logikk i grensesnittet via BIG (Business Interface Gateway).
Egen layout
Mulig å selv endre og designe deres egne skjermbilder.
Flerfirmastøtte
Mulig å dele register og dele dataskjermen mellom flere firmavisninger.
Mange tilleggstjenester
Hybridsystem med flere sky-tjenester og ett fleksibelt ERP i bunn.
Produkter som passer med Visma Business
- Visma.net Autoinvoice
- AutoPay
- Visma.net Approval
- Visma.net AutoReport
- Visma AutoCollect
- OneStop Reporting
Fakturahåndtering
Visma.net AutoInvoice gjør det mulig for bedrifter å sende elektroniske fakturaer, noe som gir økt kontroll over all nødvendig informasjon på fakturaen, redusert administrasjon for økonomipersonell, redusert miljøpåvirkning og at vi kan få betalt raskere. Visma.net AutoInvoice er dermed en del av digitaliseringen av fakturabehandling i en bedrift.
Betalinger
AutoPay er en sømløs integrasjon med nordiske banker som automatiserer manuelle prosesser for å sende og motta elektroniske inn- og utbetalinger til ditt Visma ERP system.
AutoPay håndterer alle banktransaksjoner som er knyttet til en eller flere kontantkontoer i Visma, hvor hver kontantkonto i sin tur er knyttet til en konto i banken.
Når betalinger er godkjent i Visma, sendes de til banken. Tilbakemeldingsfilen fra banken mottas via AutoPay og reskontro og hovedbok oppdateres automatisk.
Attestering
Visma.net Approval automatiserer og effektiviserer attesteringsflyten, samt integreres med utleggshåntering, reiseregninger og utlegg.
Altinn integrasjon
Visma.net AutoReport er en Altinn-integrasjonen som kan integreres med Visma Business. Informasjon blir automatisk sendt mellom Visma Business, Payroll og Altinn, som å sende inn a-melding og MVA-melding, samt hente skattekort. Visma.net AutoReport støtter også bokettersyn via standardformatet SAF-T.Visma.net AutoReport arbeider i bakgrunnen, slik at du får levert rapporter og dokumenter innen tidsfristene.
Purring og inkasso
Visma AutoCollect er et enkelt og intuitivt purring- og innkassosystem som kan integreres i Visma Business. Da AutoCollect er i løsningen har du kun én reskontro å forholde deg til og tallene vil alltid være oppdatert! Ta i bruke Visma AutoCollect, kjapt og enkelt - helt uten ekstra kostnader!Rapportering og Analyse
OneStop Reporting har kraftige og brukervennlige budsjetterings- rapporterings- og konsolideringsfunksjoner som gir deg full innsikt i virksomheten din.
Bygg dine egne rapporter i Excel eller benytt deg av det store utvalget av ferdige rapporter i løsningen. OneStop Reporting hjelper deg med å effektivisere den daglige driften og du får full oversikt og innsikt i bedriften.
Forny til sky med NextStep Business NXT
NextStep Business NXT gjør overgangen fra Visma Business til Business NXT enklere, raskere og mer kostnadseffektivt.
Denne leveransepakken baserer seg på en standard og er en ‟ut av hyllen” løsning.
En overgang fra Visma Business (OnPrem) til Business NXT innebærer at du får med deg historikk og innstillinger i denne prosessen.
Visma Business sammen med deres øvrige system
ERP-systemet Visma Business har et åpent API, noe som tillater autoriserte system å kunne få tak i data som er lagret inne i Visma. På denne måten kan vi enkelt få deres system til å “snakke” med hverandre. Dette igjen skaper en unik løsning for deres spesifikke behov.
Funksjonalitet
økonomi
---
- Økonomimodul med standardfunksjoner
- Bankintegrasjon uten maneull håndtering
- Automatisk kontoavstemming
- Utgående og innkommende E-faktura
- Integrasjon mot system for fakturahåndtering
- 12 regnskapsdimensjoner
- Rapportering
Funksjonalitet
order og logistikk
---
- Kraftfull logistikkmotor
- Håndtering av e-dokument
- Enhetshåndtering
- Sporbarthet
- Kraftfull prislogikk
- Ferdig integrasjon for fraktbooking
- WMS-integrasjon
Payroll
Payroll er lønnssystemet som reduserer manuelt arbeid og tidkrevende oppgaver. Du får i stedet en jevn, brukervennlig og automatisert prosess for lønnsstyring. Systemet er fullstendig skybasert, noe som betyr at det alltid er oppdatert med det siste i henhold til lover og regler.
Payroll er tett integrert med Visma Business og du kan raskt og enkelt ta det i bruk!
Noen av våre fornøyde kunder
Ortomedic er et innovativt og kompetansedrevet selskap som leverer ortopediske implantater, instrumenter, medisinsk teknisk utstyr, mikroskop og teknisk service som hjelper helsepersonell, forskere og fagpersoner til å oppnå best resultat på en effektiv måte.
- Arvid Tjomsland,
COO i Ortomedic
Canes løsninger innen VVS og komfortgulv. De har sparet mye tid ved å automatisere logistikken!
I tillegg sparer kundene deres mye tid ved at de kan plukke de riktige produktene direkte fra lageret selv. "Vi prøver å gjøre det lettvint og lønnsomt for våre kunder."
- Erik Try,
daglig leder i Canes
Fremtind Service er Norges største AutoPASS-utsteder med mer enn 1,3 mill norske bilister som kunder.
«OneStop Reporting "prater" godt med Visma Business og kan hente ut de regnskapsrapportene vi trenger.»
- Gry Silje Løken,
Fremtind Service
Hvorfor Exsitec?
4000 kunder
i Norden
I over 20 år har Exsitec hjulpet bedrifter med å digitalisere sin virksomhet for å nå sine ambisjoner. Med kombinasjonen nordens største traineeprogram og markedets mest erfarne eksperter har vi sammen med våre kunder gjennomført et tusentalls vellykkede leveranseprosjekter.
Langsiktige
kunderelasjoner
Vi jobber med langsiktige kunderelasjoner ved å ta ansvar før, under og etter leveransen. Med en engasjert support, proaktiv forvaltning og kontinuerlig inspirasjon skaper vi verdi på både kort og lang sikt. Sammen leverer vi løsninger som utgjør en forskjell i kundens virksomhet.
En fungerende helhet
Med å kombinere utvalgte system og tjenester til en fungerende helhet skaper vi forutsetninger for hver kunde til å nå sine ambisjoner. Med bærekraftige integrasjonsløsninger og skreddersydde systemtilpasninger med brukeren i fokus sørger vi for at systemene fungerer sammen