Autopay

Autopay er en sømløs integrasjon med nordiske banker som automatiserer manuelle prosesser for å sende og motta elektroniske inn- og utbetalinger til ditt ERP-system.

Webbläsare EFH-Hero
Skybasert løsning

Autopay er en skybasert tjeneste for bankintegrasjon. Det betyr at det er ingen istallasjon og du kommer kjapt og enkelt i gang!

Automatisk inn- og utbetaling

Med Autopay får du full kontroll over alle inn og utbetalinger! Autopay automatiserer betalingsflyten mellom banken og ditt ERP-system på en trygg måte. Betal fakturaer direkte fra ditt ERP-system, send betalinger til godkjenning og få automatisk bankavstemming

Integrert med banker i Norden

Autopay er integrert med alle store banker i Norge, Sverige, Finland, Danmark og Nederland.

Autopay 

- bankfiler på en rask og sikker måte

Autopay håndterer alle banktransaksjoner som er knyttet til en eller flere kontantkontoer i ditt ERP-system, hvor hver kontantkonto i sin tur er knyttet til en konto i banken.

Når betalinger er godkjent i ERP løsningen, sendes de til banken. Tilbakemeldingsfilen fra banken mottas via Autopay og reskontro og hovedbok oppdateres automatisk.

Med Autopay er det ikke nødvendig å manuelt eksportere eller importere filer, men transaksjonene på bankkontoen kommer direkte inn i ERP-systemet, uten at du trenger å laste ned og opp filer.

klepp-regnskap-webbilde2025

6 ting du vil like med Autopay

Utbetalinger

Autopay håndterer dine betalinger til Bankgiro, Plusgiro og bankkontoer med både innenlandske og utenlandske betalinger.

Innbetalinger

Du kan også administrere dine innbetalinger i Autopay, hvor innbetalingene kommer inn i systemet og matches mot riktig faktura ved hjelp av OCR-tolken.

Transaksjoner

Andre typer transaksjoner som håndteres som inngående betalinger i Autopay er kontoinnskudd (som tilbakebetalinger fra leverandører), innbetalte bidrag og kontooverføringer.

Importere kontoutskrift

Autopay importerer også kontoutskriften fra banken for å fange opp andre transaksjoner som renteutgifter, renteinntekter, bankgebyrer, lønnsutbetalinger og andre banktransaksjoner som ikke er inkludert i inn- eller utbetalinger.

Enkle kontoavstemminger

Den automatiske importen av kontoutskriften via Autopay gjør at du får et komplett grunnlag i systemet for å lage en kontoavstemming hvor du på en enkel og automatisert måte avstemmer saldoen på bankkontoen med saldoen i hovedboken.

Automatisering

Visma Net og Business NXT er bygget for å tillate at rutineoppgaver kan automatiseres. Systemene fungerer med planlegging, som lar deg bruke tid på annet enn manuelt arbeid.

 

Uten Autopay

INNBETALINGER
1. Send faktura med referanse
2. Koble til banken
3. Last ned betalingsfil
4. Registrer betalinger i ditt ERP-system

 

UTBETALINGER
1. Lage betalingsfil
2. Logge inn i nettbanken
3. Laste opp betalingsfil/signere
4. Logge inn i nettbanken en gang til
5. Hente fil for til tilbakerapportering
6. Registrere betalinger via fil i ditt ERP-system.

Med Autopay

INNBETALINGER
1. Send fakturaen til din kunde med fakturanummer / OCR




 

UTBETALINGER
1. Lage betalinger
2. Godkjenn betalinger

Test hvor mye du sparer med automatisering i Autopay fra Visma!

Gjør vår test og finn det ut!

P Capital Partners AB

Ved å bruke Autopay har vi kunnet effektivisere flere deler av bankstyringen vår. Vi har en enklere flyt for å utføre betalinger, inkludert internasjonale betalinger, og rapportering av kontohendelser har gjort det mulig å fullautomatisere enkelte prosesser og forenkle arbeidet med reskontro.

- Martin Alm, CFO