AutoPay
Autopay er en sømløs integrasjon med nordiske banker som automatiserer manuelle prosesser for å sende og motta elektroniske inn- og utbetalinger til ditt ERP system.
Skybasert løsning
Automatisk inn- og utbetaling
Integrert med banker i Norden
AutoPay - bankfiler på en rask og sikker måte
AutoPay håndterer alle banktransaksjoner som er knyttet til en eller flere kontantkontoer i ditt ERP system, hvor hver kontantkonto i sin tur er knyttet til en konto i banken.
Når betalinger er godkjent i ERP løsningen, sendes de til banken. Tilbakemeldingsfilen fra banken mottas via AutoPay og reskontro og hovedbok oppdateres automatisk.
Med AutoPay er det ikke nødvendig å manuelt eksportere eller importere filer, men transaksjonene på bankkontoen kommer direkte inn i ERP systemet, uten at du trenger å laste ned og opp filer.
6 ting du vil like med AutoPay
Utbetalinger
AutoPay håndterer dine betalinger til Bankgiro, Plusgiro og bankkontoer med både innenlandske og utenlandske betalinger.
Innbetalinger
Du kan også administrere dine innbetalinger i AutoPay, hvor innbetalingene kommer inn i systemet og matches mot riktig faktura ved hjelp av OCR-tolken.
Transaksjoner
Andre typer transaksjoner som håndteres som inngående betalinger i AutoPay er kontoinnskudd (som tilbakebetalinger fra leverandører), innbetalte bidrag og kontooverføringer.
Importere kontoutskrift
AutoPay importerer også kontoutskriften fra banken for å fange opp andre transaksjoner som renteutgifter, renteinntekter, bankgebyrer, lønnsutbetalinger og andre banktransaksjoner som ikke er inkludert i inn- eller utbetalinger.
Enkle kontoavstemminger
Den automatiske importen av kontoutskriften via AutoPay gjør at du får et komplett grunnlag i systemet for å lage en kontoavstemming hvor du på en enkel og automatisert måte avstemmer saldoen på bankkontoen med saldoen i hovedboken.
Automatisering
Visma.net og Business NXT er bygget for å tillate at rutineoppgaver kan automatiseres. Systemene fungerer med planlegging, som lar deg bruke tid på annet enn manuelt arbeid.
AutoPay er integrert i alle ERP systemene fra Visma
Uten AutoPay
INNBETALINGER
1. Send faktura med referanse
2. Koble til banken
3. Last ned betalingsfil
4. Registrer betalinger i ditt ERP system
UTBETALINGER
1. Lage betalingsfil
2. Logge inn i nettbanken
3. Laste opp betalingsfil/signere
4. Logge inn i nettbanken en gang til
5. Hente fil for til tilbakerapportering
6. Registrere betalinger via fil i ditt ERP system
Med AutoPay
INNBETALINGER
1. Send fakturaen til din kunde med fakturanummer / OCR
UTBETALINGER
1. Lage betalinger
2. Godkjenn betalinger
Ved å bruke AutoPay har vi kunnet effektivisere flere deler av bankstyringen vår. Vi har en enklere flyt for å utføre betalinger, inkludert internasjonale betalinger, og rapportering av kontohendelser har gjort det mulig å fullautomatisere enkelte prosesser og forenkle arbeidet med reskontro.
Martin Alm | CFO - P Capital Partners AB
Hvorfor Exsitec?
4000 kunder
i Norden
I over 20 år har Exsitec hjulpet bedrifter med å digitalisere sin virksomhet for å nå sine ambisjoner. Med kombinasjonen nordens største traineeprogram og markedets mest erfarne eksperter har vi sammen med våre kunder gjennomført et tusentalls vellykkede leveranseprosjekter.
Langsiktige
kunderelasjoner
Vi jobber med langsiktige kunderelasjoner ved å ta ansvar før, under og etter leveransen. Med en engasjert support, proaktiv forvaltning og kontinuerlig inspirasjon skaper vi verdi på både kort og lang sikt. Sammen leverer vi løsninger som utgjør en forskjell i kundens virksomhet.
En fungerende helhet
Med å kombinere utvalgte system og tjenester til en fungerende helhet skaper vi forutsetninger for hver kunde til å nå sine ambisjoner. Med bærekraftige integrasjonsløsninger og skreddersydde systemtilpasninger med brukeren i fokus sørger vi for at systemene fungerer sammen