Autopay
Autopay er en sømløs integrasjon med nordiske banker som automatiserer manuelle prosesser for å sende og motta elektroniske inn- og utbetalinger til ditt ERP-system.



Skybasert løsning
Autopay er en skybasert tjeneste for bankintegrasjon. Det betyr at det er ingen istallasjon og du kommer kjapt og enkelt i gang!
Automatisk inn- og utbetaling
Med Autopay får du full kontroll over alle inn og utbetalinger! Autopay automatiserer betalingsflyten mellom banken og ditt ERP-system på en trygg måte. Betal fakturaer direkte fra ditt ERP-system, send betalinger til godkjenning og få automatisk bankavstemming
Integrert med banker i Norden
Autopay er integrert med alle store banker i Norge, Sverige, Finland, Danmark og Nederland.
Autopay
- bankfiler på en rask og sikker måte
Autopay håndterer alle banktransaksjoner som er knyttet til en eller flere kontantkontoer i ditt ERP-system, hvor hver kontantkonto i sin tur er knyttet til en konto i banken.
Når betalinger er godkjent i ERP løsningen, sendes de til banken. Tilbakemeldingsfilen fra banken mottas via Autopay og reskontro og hovedbok oppdateres automatisk.
Med Autopay er det ikke nødvendig å manuelt eksportere eller importere filer, men transaksjonene på bankkontoen kommer direkte inn i ERP-systemet, uten at du trenger å laste ned og opp filer.

6 ting du vil like med Autopay
Utbetalinger
Autopay håndterer dine betalinger til Bankgiro, Plusgiro og bankkontoer med både innenlandske og utenlandske betalinger.Innbetalinger
Du kan også administrere dine innbetalinger i Autopay, hvor innbetalingene kommer inn i systemet og matches mot riktig faktura ved hjelp av OCR-tolken.Transaksjoner
Andre typer transaksjoner som håndteres som inngående betalinger i Autopay er kontoinnskudd (som tilbakebetalinger fra leverandører), innbetalte bidrag og kontooverføringer.Importere kontoutskrift
Autopay importerer også kontoutskriften fra banken for å fange opp andre transaksjoner som renteutgifter, renteinntekter, bankgebyrer, lønnsutbetalinger og andre banktransaksjoner som ikke er inkludert i inn- eller utbetalinger.Enkle kontoavstemminger
Den automatiske importen av kontoutskriften via Autopay gjør at du får et komplett grunnlag i systemet for å lage en kontoavstemming hvor du på en enkel og automatisert måte avstemmer saldoen på bankkontoen med saldoen i hovedboken.Automatisering
Visma Net og Business NXT er bygget for å tillate at rutineoppgaver kan automatiseres. Systemene fungerer med planlegging, som lar deg bruke tid på annet enn manuelt arbeid.Autopay er integrert i alle ERP-systemene fra Visma
Business NXT
Business NXT er et fleksibelt ERP-system med blant annet innebygget automatisering, AI, maskinlæring og avvikshåndteringVisma Net
Visma Net er perfekt for deg som vil standardisere og automatisere så mange økonomiprosesser som mulig!Visma Business
Visma sitt flaggskip i over 20 år. Et kraftfullt ERP-system, lokalt innstallert i ditt driftsmiljø.Uten Autopay
INNBETALINGER
1. Send faktura med referanse
2. Koble til banken
3. Last ned betalingsfil
4. Registrer betalinger i ditt ERP-system
UTBETALINGER
1. Lage betalingsfil
2. Logge inn i nettbanken
3. Laste opp betalingsfil/signere
4. Logge inn i nettbanken en gang til
5. Hente fil for til tilbakerapportering
6. Registrere betalinger via fil i ditt ERP-system.
Med Autopay
INNBETALINGER
1. Send fakturaen til din kunde med fakturanummer / OCR
UTBETALINGER
1. Lage betalinger
2. Godkjenn betalinger
P Capital Partners AB
Ved å bruke Autopay har vi kunnet effektivisere flere deler av bankstyringen vår. Vi har en enklere flyt for å utføre betalinger, inkludert internasjonale betalinger, og rapportering av kontohendelser har gjort det mulig å fullautomatisere enkelte prosesser og forenkle arbeidet med reskontro.
- Martin Alm, CFO