Elektronisk fakturahåndtering (EFH)
Visma.net AutoInvoice gjør det mulig for bedrifter å sende elektroniske fakturaer, noe som gir økt kontroll over all nødvendig informasjon på fakturaen, redusert administrasjon for økonomipersonell, redusert miljøpåvirkning og at vi kan få betalt raskere. Visma.net AutoInvoice er dermed en del av digitaliseringen av fakturabehandling i en bedrift.
Du trenger ikke å skrive ut fakturaer, konvolutter, porto og poste manuelt.
Du trenger ikke å holde rede på hva kunden har for preferanser, vi sender primært e-fakturaer, for det andre PDF via e-post og for det tredje brev.
Du kan administrere alle kundefakturaer i én flyt direkte fra ditt ERP.
Du reduserer antall papirfakturaer og sparer miljøet.
Kundfakturering och utgående fakturor görs automatiskt av AutoInvoice som sköter distributionen direkt från den information ni angivit i affärssystemet. Kan inte kunden ta emot elektroniska fakturor skickas dessa istället via mail.
Om era kunder har stöd eller senare skaffar stöd för att ta emot elektroniska fakturor kommer AutoInvoice automatiskt börja skicka dessa elektroniskt. Oavsett vilken fakturaväxel som kunderna använder. Kundefakturering og utgående fakturaer gjøres automatisk av AutoInvoice, som håndterer distribusjonen direkte fra informasjonen du har lagt inn i ERP. Hvis kunden ikke kan motta elektroniske fakturaer, sendes disse i stedet via e-post.
Hvis kundene dine har støtte eller senere får støtte for mottak av elektroniske fakturaer, vil AutoInvoice automatisk begynne å sende dem elektronisk. Uansett hvilken fakturautveksling kundene bruker.
Denne automatiseringen betyr at du ikke trenger å tenke på hvordan kunder mottar fakturaer eller bekymre deg for administrasjonen.
En automatisert prosess for utgående fakturaer resulterer i færre feil og kortere betalingstid.
Fakturaene blir mottatt av Autoinvoice via en fakturautveksling automatisk. AutoInvoice sender deretter de elektroniske fakturaene til innboksen din i Visma.net eller til Document Center.
Autoinvoice kan også motta papirfakturaer og PDF-fakturaer. AutoInvoice har muligheten til å skanne fakturaene dine og oversette dem direkte til ERP på samme måte som «ekte» elektroniske fakturaer.
På denne måten jobber du direkte i ERP for regnskap og sertifisering, og unngår slik all annen administrasjon.
Noen kunder krever at fakturaer sendes som en e-faktura via PEPPOL-nettverket (Pan-European Public Procurement On-Line). Kort sagt, PEPPOL er en standardisert måte å utveksle elektroniske dokumenter innenfor og over EU-grenser på.
Kontor
Support