Severa

Severa gir deg kontroll og oversikt over dine prosjekter, fra salg til fakturering. Severa passer godt for deg som jobber med reklame og media, ingeniørarbeid og arkitektur eller IT-rådgivning.

Webbläsare Severa print
En helhetsløsning for prosjektstyring

Severa som prosjektstyringssystem integrerer smarte funksjoner som tidsregistrering, fakturering og ressursplanlegging på en enhetlig måte. Dette muliggjør en smidig håndtering av hele prosjektets livssyklus – fra planlegging til avslutning.

Brukervennlighet i fokus

Severa er utviklet med fokus på brukervennlighet, noe som gjør det til et verktøy som enkelt tilpasses brukernes behov. Med et intuitivt grensesnitt og lett tilgjengelige funksjoner kan dere raskt bli kjent med plattformen og effektivt navigere gjennom prosjektene deres.

Enkelt å integrere

Severa er kompatibelt med mange andre forretningssystemer og verktøy. Dette gir sømløs integrasjon med deres eksisterende systemer og reduserer dobbeltarbeid. Vi hjelper dere å integrere Severa etter deres behov!

Severa

 - løsningen for deg som fakturerer timer i prosjekter

Severa samler flere prosesser i ett og samme verktøy:

  •  Prosjektplanlegging
  •  Fakturering
  •  Tidsrapportering
  •  Oppfølging

 

6 ting du vil like med Severa

Alt på et sted

Severa er et moderne prosjektverktøy hvor du får du alt på et sted.
Salg, prosjektplanlegging, fakturering og oppfølging - alt i samme plattform.

Økt likviditet

Med en effektiv prosjektledelsesløsning utfører du administrasjonsarbeidet raskere og kan gjøre flere prosjekter klare for fakturering. Du får dermed en raskere faktureringssyklus som fører til høyere likviditet.

Prognostisering

Med Severa får du oversikt over hele prosjektflyten, som gir økt forståelse av virksomheten. Sanntidsgenererte rapporter gir deg full innsikt i tidsbruk, kostnader og inntektsprognoser knytter til hvert enkelt prosjekt.

Oppfølging

Med Severa får du en helhetlig oversikt over prosjektarbeidet. Oppfølgingsprosessene er lagt opp slik at en prosjektleder, konsulentleder eller økonomisjef enkelt finner sine nøkkeltall.

Timeføring

I Severa er det enkelt å føre timer på kunde, prosjekt eller internt – enten på desktop eller i appen. Du kan også legge inn reiseregninger og utlegg i løsningen.

Rapportering

Lag dine egne rapporter for lønnsomhet, ressursbruk, fakturering og inntekter. Dashboards og rapporter bygges individuelt på ulike KPI'er basert på roller.  Dashbordet kan du ha selv eller dele med kolleger.

Severa passer godt for deg som jobber innen

Medie og kommunikasjon

  • Salgshåndtering
  • Google Drive-synkronisering
  • Samhandling og oppgavehåndtering.

Konsulent, ingeniør og arkitekt

  • Ressursallokering
  • Samarbeid på ett sted
  • Rapporter og nøkkeltall
  • Produktivitetstrapporter
  • API
  • Egendefinerte KPI'er.

IT og teknisk

  • Reisegodtgjørelse og utgifter
  • Kompleks timeregistrering
  • Fleksibel prissetting
  • Rollebaserte priser
  • Egendefinerte KPI'er.

Severa er tett integrert med dine forretningssystemer

Severa har et åpent API, som betyr at du kan koble Severa sammen med de andre systemenedine.

Det kan integreres med blant annet Visma Net, Business NXT, Visma Business, Payroll  og SuperOffice CRM.

Du jobber i Severa med alt som har med prosjektet å gjøre. Integrasjonen sørger for at informasjonen blir overført til CRM- og ERP-systemet ditt. Fakturering foregår for eksempel i Severa og ordren blir plassert automatisk i ERP-systemet.

 

Se en enkel demo av Severa

 

De 8 vanligste spørsmålene

  • Hvor mange lisenser trenger vi?

  • Hvor lang tid tar implementeringen?

  • Trenger vi en IT ansvarlig for å bruke systemet?

  • Hvem bør være med i prosjektgruppen?

  • Kan vi integrere det mot andre system vi har?

  • Må vi ha andre systemer fra Visma?

  • Hvordan får vi best utbytte av løsningen?

Antall lisenser er basert på hvor mange brukere du ønsker skal ha tilgang til systemet. Det er antall brukere som også setter prisen for lisensene. Du kan øke eller redusere antall lisenser dersom behovet varierer med tiden.
Tiden det tar å implementere Severa er forholdsvis kort. Implementeringstiden varierer imidlertid avhengig av hvor mange brukere du har og hvilke andre systemer Severa skal integreres med.

Vi kan ikke si en fast implementeringstid, da det avhenger av dine spesifikke behov. Som regel kreves det like mye tid av deg/deres prosjektressurser som vi anslår vi må sette av til gjennomføringen. Kontakt oss for å få
et tilpasset prisforslag for tjenesten, samt konfigurasjon og opplæring.
Nei, du trenger ikke en IT-ansvarlig for å bruke verktøyet. Vi har support for alle løsninger vi leverer og vi utvikler og videreutvikler integrasjonene kontinuerlig mellom de ulike delene. Dette gjør at du som kunde ikke trenger å være redd for kompleksiteten ved å sette sammen løsningen eller spørsmålet om ansvar i å forvalte og videreutvikle løsning.

Prosjektgruppen bør bestå av personene fra din organisasjon som har rimelig god innsikt i virksomheten og av personer som kommer til å bruke systemet.

Ved en implementering av Severa er det fordelaktig dersom prosjektgruppen består av prosjektledere med beslutningsmyndighet, andre prosjektledere og eventuelt prosjektmedlemmer. Noen kunder foretrekker også å ha noen fra økonomiavdelingen med i prosjektgruppen. Det er også viktig at prosjektgruppen ikke blir for stor, men at den består av de mest relevante personene.

Ja, en stor fordel med Severa er at det er enkelt å integrere med andre løsninger. Det er ferdige integrasjoner mot Business NXT, Visma Net, Visma Business og Visma Global, samt Payroll og SuperOffice CRM. Det fungerer også å integrere med andre typer system da Severa har et åpent API. Dette gjelder for både skybaserte og installerte systemer.
Nei, Severa krever ikke at du har andre systemer fra Visma. Severa kan konfigureres og integreres mot alle typer systemer.

For å få maksimalt utbytte av Severa er det viktig at alle som jobber med prosjekter jobber i systemet. All prosjektoppfølging bør stort sett gjøres direkte i Severa  for å ha alle data samlet på ett sted.

I tillegg er det av stor betydning at alle  brukere får riktig type opplæring for å bruke systemet riktig. Dette for å sikre digitalisering og automatisering av deler av prosjektene og å effektivisere prosjektledelsen. 

Det handler om å jobbe inn systemet i arbeidsdagen din og sørge for at det blir en naturlig del av dine verktøy. For å få mest mulig ut av det, er det også viktig å la prosjektverktøyet snakke med andre systemer for å få viktig informasjon og fjerne unødvendige manuelle prosesser og oppgaver. Det skal være enkelt og morsomt å jobbe digitalt.

  • Hvor mange lisenser trenger vi?

    Antall lisenser er basert på hvor mange brukere du ønsker skal ha tilgang til systemet. Det er antall brukere som også setter prisen for lisensene. Du kan øke eller redusere antall lisenser dersom behovet varierer med tiden.
  • Hvor lang tid tar implementeringen?

    Tiden det tar å implementere Severa er forholdsvis kort. Implementeringstiden varierer imidlertid avhengig av hvor mange brukere du har og hvilke andre systemer Severa skal integreres med.

    Vi kan ikke si en fast implementeringstid, da det avhenger av dine spesifikke behov. Som regel kreves det like mye tid av deg/deres prosjektressurser som vi anslår vi må sette av til gjennomføringen. Kontakt oss for å få
    et tilpasset prisforslag for tjenesten, samt konfigurasjon og opplæring.
  • Trenger vi en IT ansvarlig for å bruke systemet?

    Nei, du trenger ikke en IT-ansvarlig for å bruke verktøyet. Vi har support for alle løsninger vi leverer og vi utvikler og videreutvikler integrasjonene kontinuerlig mellom de ulike delene. Dette gjør at du som kunde ikke trenger å være redd for kompleksiteten ved å sette sammen løsningen eller spørsmålet om ansvar i å forvalte og videreutvikle løsning.
  • Hvem bør være med i prosjektgruppen?

    Prosjektgruppen bør bestå av personene fra din organisasjon som har rimelig god innsikt i virksomheten og av personer som kommer til å bruke systemet.

    Ved en implementering av Severa er det fordelaktig dersom prosjektgruppen består av prosjektledere med beslutningsmyndighet, andre prosjektledere og eventuelt prosjektmedlemmer. Noen kunder foretrekker også å ha noen fra økonomiavdelingen med i prosjektgruppen. Det er også viktig at prosjektgruppen ikke blir for stor, men at den består av de mest relevante personene.

  • Kan vi integrere det mot andre system vi har?

    Ja, en stor fordel med Severa er at det er enkelt å integrere med andre løsninger. Det er ferdige integrasjoner mot Business NXT, Visma Net, Visma Business og Visma Global, samt Payroll og SuperOffice CRM. Det fungerer også å integrere med andre typer system da Severa har et åpent API. Dette gjelder for både skybaserte og installerte systemer.
  • Må vi ha andre systemer fra Visma?

    Nei, Severa krever ikke at du har andre systemer fra Visma. Severa kan konfigureres og integreres mot alle typer systemer.
  • Hvordan får vi best utbytte av løsningen?

    For å få maksimalt utbytte av Severa er det viktig at alle som jobber med prosjekter jobber i systemet. All prosjektoppfølging bør stort sett gjøres direkte i Severa  for å ha alle data samlet på ett sted.

    I tillegg er det av stor betydning at alle  brukere får riktig type opplæring for å bruke systemet riktig. Dette for å sikre digitalisering og automatisering av deler av prosjektene og å effektivisere prosjektledelsen. 

    Det handler om å jobbe inn systemet i arbeidsdagen din og sørge for at det blir en naturlig del av dine verktøy. For å få mest mulig ut av det, er det også viktig å la prosjektverktøyet snakke med andre systemer for å få viktig informasjon og fjerne unødvendige manuelle prosesser og oppgaver. Det skal være enkelt og morsomt å jobbe digitalt.

Visma.net Project Managment

 - har byttet navn tilbake til Severa

Kjært barn har mange navn, og dette produktet har byttet navn mange ganger de siste årene. Det startet med å hete Severa i 2004, da det så sin start i Finland. 
I 2010 endret det til Visma Severa, før det ble til Visma.net Project Management.
Nå har det igjen gått tilbake til å kun hete Severa.