- 1 Mottak av faktura
- 2 Ankomstregistrering
- 3 Kopi av faktura
- 4 Finne rett person
- 5 Verifisere faktura
- 6 Kontere faktura
- 7 Attestering
- 8 Flytte faktura til regnskap
- 9 Sorter fakturaene numerisk
- 10 Om PDF-fakturaer
- 11 Manuell matching av linjer
- 12 Varemottak sjekk
- 13 Håndtere avvik
- 14 Distribuere kostnadsfakturaer
- 15 Kontering av fakturaer
- 16 Sammenligne kontraktsfaktura med kontrakten
Nedenfor har vi beskrevet de vanligste stegene i håndteringen av leverandørfakturaer, og hvordan tilsvarende steg/aktivitet håndteres i Medius AP Automation (tidligere MediusFlow).
Stegene nedenfor er en beskrivelse av den typiske prosessen for håndtering av leverandørfakturaer der hvor det ikke er noe system i dag - dvs. når alt er basert på papir og gjøres manuelt. Noen av disse stegene kan elimineres hvis du har et system for elektronisk fakturahåndtering.