E-handel og nettbutikkløsninger

Kundene stiller høyere og høyere karv til nettbutikker og e-handlesløsninger, både innen B2 og B2C. Det holder ikke å kun ha et bra produkt for å bli framgangsrik, du må også lykkes med kundens digitale kjøpsopplevelse. I en stadig økende konkurranse blir fleksibilitet og kjappe endringer en nøkkel. .

Noen fornøyde e-handelskunder

Gevinster med moderne e-handelsløsning

Øk salget

Med en moderne e-handlesløsning vil din nettbutikk respondere rakt og vise bilder og informasjon om dine produkter. Dette bidrar til at dine kunder velger å gjennomføre kjøp hos deg og også kommer tilbake til din nettbutikk en annen gang.

Bedre kjøpsopplevelse

Med innebygde hjelpefunksjoner og enkel en kjøpsreise i din nettbutikk får kundene en fin kjøpsopplevelse. Dette bidrar også til at kundene kommer tilbake til deg.

Mindre administrasjon

En moderne e-handelsløsning er integrert med dine andre løsninger som ERP- og kanskje et PIM system. Dette bidrar til at informasjon om varer oppdateres i alle systemer automatisk.

 

Ofte stilte spørsmål og svar om e-handelsløsninger

  • Hva koster en e-handelsplatform?

  • Vi har komplekse produkter, kan vi ha en e-handel da?

  • Kan e-handelsløsningen integreres med andre system?

  • Vi selger i flere ulike markeder. Hvordan fungerer det?

  • Vi har en e-handelsløsning i dag, er det komplisert å bytte den ut?

Det er mange faktorer som påvirker totalkostnaden for å få på plass en e-handelsløsning.

Lisenskostnad for bruk av en e-handelsplattform er den ene delen, prosjekt for å konfigurere, designe, implementere og lære opp brukere er den andre delen.

I tillegg kommer det kostnader for integrasjoner mot andre systemer som den tiltenkte e-handelen må samarbeide med.

Det er viktig å tenke på hvor lenge du har tenkt å «leve med» din nye e-handelsplattform. Hvordan ser investeringsplanen ut? Noen ganger kan en lav startkostnad for raskt å komme i gang med en enklere løsning bli dyrere på sikt når du samtidig regner med utviklingskostnader og personell som skal vedlikeholde systemet løpende. Denne typen resonnementer angående systemstøtte omtales vanligvis som TCO (Total Cost of Ownership), og det kan være greit å tenke på når man veier ulike alternativer opp mot hverandre.

Absolutt!

Digital handel har kommet langt de siste årene, hvor moderne e-handelsløsninger kan håndtere alt fra enkle volumprodukter til komplekse konfiguratorer for kundeunike løsninger. Derfor bør du ikke se digitale salgskanaler som et hinder på grunn av produktets kompleksitet, men heller et potensielt konkurransefortrinn i forhold til konkurrentene dine dersom du kan tilby en e-handel.

Ta gjerne kontakt med oss ​​så forklarer vi hvordan en slik løsning kan se ut for deg!

For å jobbe med e-handel på en effektiv og moderne måte må du håndtere mye data fra ulike kilder, samt bruke andre tjenester som kan være nødvendige for din virksomhet. Derfor er det enkelt å koble sammen løsninger som f.eks Klarna, Unifaun, Voyado etc. gjennom ferdige APIer.

I tillegg har vi solid erfaring med å integrere med interne systemer som ERP- og CRM systemer.

Det kan administreres så lenge du har en e-handelsplattform som kan håndtere flere ulike språk, spesifikke betalingsløsninger for hvert land, moms, frakt og priser i ulike valutaer.

Vi samarbeider blant annet med Gurusoft og Litium av denne grunn, slik at kunder med internasjonale ekspansjonsplaner slipper unødvendig manuelt arbeid og kan føle seg trygge med våre løsninger.

Å erstatte en eksisterende e-handel er ikke et prosjekt du bør undervurdere kompleksiteten i.

Årsaken er at e-handel i mange tilfeller er innebygd i andre systemer, er ansiktet utad mot kundene dine, og er stedet hvor forretningskritiske transaksjoner utføres i varierende omfang.

Men dersom den eksisterende e-handelen ikke dekker alle de nye behovene som kan ha oppstått over tid eller om det interne arbeidet med å opprettholde dagens løsning er høyt, så anbefaler vi likevel en endring.

Vi hjelper gjerne med å stille kravene til din nye e-handelsplattform og anbefaler at du gjør en mulighetsstudie sammen med oss ​​hvor vi kan hjelpe deg med å produsere skisser av både design og hvordan dine nye prosesser skal fungere.

  • Hva koster en e-handelsplatform?

    Det er mange faktorer som påvirker totalkostnaden for å få på plass en e-handelsløsning.

    Lisenskostnad for bruk av en e-handelsplattform er den ene delen, prosjekt for å konfigurere, designe, implementere og lære opp brukere er den andre delen.

    I tillegg kommer det kostnader for integrasjoner mot andre systemer som den tiltenkte e-handelen må samarbeide med.

    Det er viktig å tenke på hvor lenge du har tenkt å «leve med» din nye e-handelsplattform. Hvordan ser investeringsplanen ut? Noen ganger kan en lav startkostnad for raskt å komme i gang med en enklere løsning bli dyrere på sikt når du samtidig regner med utviklingskostnader og personell som skal vedlikeholde systemet løpende. Denne typen resonnementer angående systemstøtte omtales vanligvis som TCO (Total Cost of Ownership), og det kan være greit å tenke på når man veier ulike alternativer opp mot hverandre.
  • Vi har komplekse produkter, kan vi ha en e-handel da?

    Absolutt!

    Digital handel har kommet langt de siste årene, hvor moderne e-handelsløsninger kan håndtere alt fra enkle volumprodukter til komplekse konfiguratorer for kundeunike løsninger. Derfor bør du ikke se digitale salgskanaler som et hinder på grunn av produktets kompleksitet, men heller et potensielt konkurransefortrinn i forhold til konkurrentene dine dersom du kan tilby en e-handel.

    Ta gjerne kontakt med oss ​​så forklarer vi hvordan en slik løsning kan se ut for deg!

  • Kan e-handelsløsningen integreres med andre system?

    For å jobbe med e-handel på en effektiv og moderne måte må du håndtere mye data fra ulike kilder, samt bruke andre tjenester som kan være nødvendige for din virksomhet. Derfor er det enkelt å koble sammen løsninger som f.eks Klarna, Unifaun, Voyado etc. gjennom ferdige APIer.

    I tillegg har vi solid erfaring med å integrere med interne systemer som ERP- og CRM systemer.

  • Vi selger i flere ulike markeder. Hvordan fungerer det?

    Det kan administreres så lenge du har en e-handelsplattform som kan håndtere flere ulike språk, spesifikke betalingsløsninger for hvert land, moms, frakt og priser i ulike valutaer.

    Vi samarbeider blant annet med Gurusoft og Litium av denne grunn, slik at kunder med internasjonale ekspansjonsplaner slipper unødvendig manuelt arbeid og kan føle seg trygge med våre løsninger.

  • Vi har en e-handelsløsning i dag, er det komplisert å bytte den ut?

    Å erstatte en eksisterende e-handel er ikke et prosjekt du bør undervurdere kompleksiteten i.

    Årsaken er at e-handel i mange tilfeller er innebygd i andre systemer, er ansiktet utad mot kundene dine, og er stedet hvor forretningskritiske transaksjoner utføres i varierende omfang.

    Men dersom den eksisterende e-handelen ikke dekker alle de nye behovene som kan ha oppstått over tid eller om det interne arbeidet med å opprettholde dagens løsning er høyt, så anbefaler vi likevel en endring.

    Vi hjelper gjerne med å stille kravene til din nye e-handelsplattform og anbefaler at du gjør en mulighetsstudie sammen med oss ​​hvor vi kan hjelpe deg med å produsere skisser av både design og hvordan dine nye prosesser skal fungere.

pim-webbilde-2025

PIM-system sammen din
e-handelsløsning

Et PIM-system (Product Information Management) er et digitalt verktøy for håndtering av produkter.
Du samler all data om dine produkter og tjenester på en strukturert måte.

Forskjellen mellom et PIM-system og et ERP system er at i PIM-systemet kan du berike produktene med blant annet bilder, mer informativ tekst, filmer og produktark. Dette gir din bedrift en mulighet til å øke konverteringer - uansett produkt, marked eller tidspunkt på døgnet.

Med et PIM-system har du muligheten til å holde produktinformasjonen oppdatert i alle kanaler, som både er med på å øke den interne effektiviteten og forbedrer kundeopplevelsen.  

Vi har support!

Vi tar ansvar, også etter implementeringen!
Vi tilbyr brukerstøtte på de aller fleste forretningssystem vi leverer. Les mer om bukerstøtteavtalen →