Brenderup Group

Brenderup Group styrker forhandlerens og sluttkundens mulighet til å handle på nett med ny e-handel for tilhengere og trailere.

Brenderup Group, med varemerker som Brenderup, Fogelsta og Ellebi, har siden 1936 gjort det mulig for kunder å frakte alt fra hageavfall, byggematrialer, laste hengere fulle av flyttekasser og frakte båter med tilhengere. I dag er Brenderup Sveriges ledende produsent og leverandør innen for sitt område, mye takket være deres brede nettverk av forhandlere, samt investeringer i e-handel. Med sin nye plattform gjør de det ikke bare enklere for forhandlerne å ha full kontroll over sine bestillinger, de er også klare til å selge direkte til private forbrukere.

Ønsket om enklere og mer selvstendig arbeid ble bakgrunnen for den nye anskaffelsen.

Brenderup så tidlig behovet for å ha et nettsted for forhandlere, hvor de enkelt kunne administrere og finne all informasjon om det store utvalget av produkter. I takt med økende antall varemerker, men også et økt antall kunder, ble det klart at det daværende systemet var alt for vanskelig å administrere internt for Brenderup. Systemet ble for firkantet og ble oppfattet som for "stort" for organisasjonen, og det ble derfor viktig at den nye e-handelsplattformen måtte være fleksibel og enkel å håndtere. 

Andre viktige punkter ved anskaffelsen av ny e-handelsplattform var også teknologi og samarbeidspartner. Valget av plattform falt til slutt på Exsitec og e-handelsplattformen Litium. Med den fikk Brenderup en godt tilpasset løsning som gir store muligheter for vekst. Sammen med en integrasjon mot Microsoft Axapta og CRM-systemet Lime, er Brenderup nå godt rustet for en spennende digital reise.

"Å finne en god partner med erfaring innen e-handel var viktig for oss, og som kan være en helhetlig leverandør av plattformen og våre ulike merker sine sider. Vi ser allerede at vi kan effektivisere vårt interne arbeid ved å administrere innhold, bilder, produktinformasjon og kampanjer på én plattform."

- Anders Horvath, E-commerce & Online Manager at Brenderup Group

Slik håndteres åtte forskjellige varemerker i samme e-handelsplattform

I dag administrerer Brenderup totalt åtte ulike merker i én og samme plattform. Med hjelp av ferdigutviklede "style-sheets" for alt fra knapper, farger og bildeformater kan Brenderup i dag enkelt sette opp en ny side som er kompatibel med merkevarens grafiske profil.

De fleste merkene i dag finnes også i ulike markeder, noe som stiller krav til enkel språkhåndtering og spesifikt produktsortiment. Siden merkene også jobber mot forhandlere så vel som privatkunder, kreves det selvsagt også enkel håndtering av moms.

For selskapene i konsernet som administrerer forhandlere er det en rekke funksjoner som inneholder lead-genererende aktiviteter. For eksempel kan de besøkende enkelt sortere blant Premium Partnere, partnere og forhandlere gjennom et kart for å enten sende en tilbudsforespørsel eller hente frem produkter som er lagt til innkjøpslisten.

Brenderups B2B-forhandlerportal gir informasjon om kundeunike priser, spesifikke produkter og ordrehistorikk.

Framtidens e-handel er rettet mot private forbrukere

Så hvordan takler du det faktum at flere av dagens forbrukere velger å henvende seg direkte til merket for sine kjøp? Du er lydhør og passer på å skape muligheter.

"I vårt tilfelle ble det klart at det fremfor alt er kunden som driver utviklingen og som gjør at vi nå også tar steget til å begynne å selge utvalgte produkter direkte til sluttforbrukeren."

- Anders Horvath, E-commerce & Online Manager at Brenderup Group

Trenden med at produksjonsbedrifter har begynt å selge direkte til sluttforbrukere har nylig begynt siden Covid-19 pandemien. De store spørsmålene om hvordan man håndterer mulige kanalkonflikter kan enkelt løses ved å ikke konkurrere på pris eller på nøyaktig de samme produktene.

"Vi ser dette som et skritt nærmere sluttkunden for å levere en bedre merkeopplevelse og kundetilfredshet, men vi ser at det er et stort behov for å løfte og digitalisere våre forhandlere også, dette er også en del av vår e-handelsstrategi."

- Anders Horvath, E-commerce & Online Manager at Brenderup Group

 

brenderup header

Om Brenderup Group

Brenderup Group er Skandinavias største leverandør - og et av Europas ledende merkevarer - av tilhengere for profesjonelt og privat bruk. Vi arbeider ut fra våre verdier: lytte, handle, ta ansvar, bidra, sammen. Våre produkter er tilgjengelige både for salg og for utleie, og brukes av millioner av forbrukere. Konsernet inkluderer godt posisjonerte merkevarer som Brenderup, Fogelsta, Tysse, Brenderup Rental, Oneway og 24Rental. Brenderup Group har 470 ansatte og en omsetning på cirka 1,2 milliarder NOK. Mer informasjon om oss er tilgjengelig på www.brenderupgroup.com

 

https://www.exsitec.se/hubfs/Norge/Profilbilder%20webp%20Norge/Web%20ball%20bilder%20og%20personer%202023%20-%20NO/Web%20ball%20-%20Kurt%20Hansen.webp

Kurt Hansen

Salgsrådgiver

Epost: kurt.hansen@exsitec.no
Mob: +47 924 62 505

Lurer du på noe? Ta gjerne kontakt med meg!