Erik Ahlepil
Erik Ahlepil
Kontakt meg

Forretningsutvikler Spend Management, Existec Sverige

Hva er Supplier Information Management?

Hva er Supplier Information Management?

Supplier Information Management (SIM; på norsk kjent som leverandørstyring) kan beskrives som onboarding av leverandører. Dette omfatter mer enn å bare sette opp leverandører og varene de tilbyr.

Leverandører må få en forståelse for kravene til din bedrift og hvordan man skaper fremgang for deg og kundene dine. Leverandøren skal være klar over forventningene du som kunde har med hensyn til utveksling av data om varer, lager, bestillinger, leveranser, fakturaer og mye mer.

En konsekvent og grundig metode for å integrere leverandører gjør at du kan standardisere forretningsprosessene dine samt utnytte data når du håndterer alle leverandørene dine.  

Les mer om tilbudet vårt for innkjøp og SIM

 

UTFORDRINGER VED ONBOARDING AV LEVERANDØRER

For en stor organisasjon kan onboarding av nye leverandører være en overraskende omfattende arbeidsprosess. Mange større bedrifter har en overflod av leverandører, der de fleste ikke opprettholder den standarden som bedriften krever fra leverandørene sine. Å samle relevante opplysninger om leverandører og sørge for at disse opplysningene holdes korrekt og oppdatert, er en tidkrevende prosess som i mange tilfeller kan unngås.

Onboarding av leverandører kan ta lang tid dersom man ikke har et system på plass som støtter denne prosessen, noe som også gjør at du risikerer å miste potensielle salgsmuligheter. Mange bedrifter ønsker å både teste relasjonene de har til leverandører og finne ut hvor godt produktene deres presterer. Onboarding av en ny leverandør er imidlertid både tid- og ressurskrevende, noe som gjør det vanskelig for deg å avgjøre om leverandøren skal bli en partner på lang sikt. 

Medius Supplier Management er et godt alternativt for deg hvis du ønsker å sikre at leverandørene opprettholder standarden som bedriften din krever, og samtidig spare tid og penger.

Medius Supplier Management

Medius Supplier Management er en nettskybasert løsning der leverandører selv registrerer opplysningene sine ved onboarding. Selvbetjent registrering av leverandøropplysninger gjør at du alltid kan sørge for at opplysningene dine er korrekte. Å bruke denne portalen innebærer verdifull innsparing av tid og kostnader for bedriften din.

Med Medius Supplier Management reduserer du behovet for kostbar registerkontroll. Portalen sørger for å holde leverandøropplysninger oppdaterte, og at du selv slipper å holde møter for å samle inn data om leverandørene dine. Portalen bidrar også til å beskytte virksomheten din mot bedrageri i form av falske krav, og du får sikrere risikovurderinger om leverandørene dine.

VERDIFULLE FUNKSJONER I Medius Supplier Management 

  • En sikker virtuell portal der leverandører selv registrerer opplysningene sine
  • Spørreskjemaer og krav som sikrer at opplysningene dine forblir korrekte og pålitelige
  • Påminnelser og advarsler som går direkte til leverandører
  • Konfigurering
  • Instrumentpaneler med sanntidsdata
  • Risikovurdering av leverandører ved hjelp av sømløs integrasjon med tredjeparts tjenesteleverandører som Creditsafe og Dun & Bradstreet

I forbindelse med ett av nøkkelordene til Exsitec - glede - har alle Medius Source to Contract-moduler et stort fokus på å tilby en så god brukeropplevelse som mulig som vil skape en trivligere arbeidshverdag for hele innkjøpsavdelingen din. Modulene har innebygget flyt for "best practice", som gjør det mulig med høy grad av automatisering med en gang. I tillegg til dette har Source to Contract tydelige grensesnitt og flyt som ikke krever noen integrasjon og som legger til rette for en enkel forankring av systemet.

Les mer om våre ulike moduler for innkjøpsprosessen her



Kontakt forfatteren
Erik Ahlepil
Erik Ahlepil

Forretningsutvikler Spend Management, Existec Sverige