Optimaliser prosessen for kundefordringer og kontraktsforvaltning
Målet er å sikre riktig og fullstendig fakturering, inntektsføring og inndrivelse av fordringer.
Skissene er basert på et forvaltningssystem for utleielokaler og leietakere, hvor opprettelse av kunder og kontrakter, samt fakturering av leie og felleskostnader utføres i forsystemet.
Eksempel på en mulig før-situasjon
Mye manuelt arbeid i forbindelse med opprettelse og kontroll av datakvalitet, dårlige eller ikke eksisterende integrasjoner mellom systemene, utdaterte og mangelfulle rutiner som ikke er tilpasset dagens behov, vil skape mye manuelt arbeid.
(klikk på bildet for å få det større)
Eksempel på en mulig etter-situasjon
I en prosess hvor flere systemer skal utveksle data, er det viktig at oppbygging av grunndata har en «lik struktur» for å oppnå sømløse integrasjoner og samhandlinger. Opprydding og omstrukturering i samhandlende systemer (forsystemer) vil derfor ofte være nødvendig.
(klikk på bildet for å få det større)
Manuelle rutineoppgaver vil bli redusert og arbeidsoppgavene vil bestå av avvikskontroll.