Salg og kundeopplevelse i verdensklasse med moderne e-handel og PIM
E-handelen fortsetter å vokse med høy fart og stiller allerede høyere krav til bedrifter innen både B2B og B2C. Det holder ikke lenger å kun ha et bra produkt for å bli framgangsrik, du må også lykkes med kundens digitale kjøpsopplevelse. I en stadig økende konkurranse blir fleksibilitet og kjappe endringer en nøkkel.
Vi har lang erfaring med å hjelpe bedrifter innen e-handel og vi tror på et tett og kontinuerlig samarbeid med våre kunder.
Vi er en komplett e-handelspartner med kompetanse som strekker seg fra grensesnittet som møter deres kunder til transaksjonene som genereres i deres forretningssystem. Et e-handelsprosjekt er en prosess som inkluderer analyse, konsept og design, implementering og aktiv forvaltning. Vi guider dere gjennom hele prosessen.
Vi lager det digitale grensesnittet mellom dere og kunden utfra brukernes behov.
Vi hjelper dere å sette opp og håndtere deres e-handelsplattform for nå ut til nye og eksisterende målgrupper på best mulig måte.
Vi hjelper dere å samle og strukturere deres produktinformasjon for å øk kvaliteten, effektivisere håndteringen og forbedre kundeopplevelsen.
Vi sørger for at deres e-handel fungerer sammen med deres ERP system og andre omkringliggende system og tjenester.
![]() |
![]()
Siden du analyserte er kjapp og optimert for søkemotorer. Les mer om ditt resultat under og hva det innebærer. Tenk på at dere alltid behøver en strategi for å holde dere i toppen. Noe vi på Exsitec kan hjelpe dere med! |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
CLS = Bra! 😀
Deres side genererer ingen eller veldig få forskyvninger, noe som øker deres posisjonering i søkemotorer og er med på å redusere annonsepriser. Det innebærer også en stabil og bra brukeropplevelse!
CLS = Middels 😐
Her finnes det forbedringspotensial! En lav CLS påvirker deres posisjon i søkemotorer og er med på å øke deres priser på google-annonser. Brukeropplevelsen kan til og med påvirke deres besøkere.
CLS = Lav 😢
Dere trenger å gjøre noe med dette så snart som mulig. Dette påvirker både deres posisjon i søkemotorer og ikke minst brukeropplevelsen.Ni behöver göra något åt detta så snart som möjligt. Detta påverkar både ert position i sökmotorer men framförallt användarupplevelsen.
Hva er CLS? 🎓
Cumulative Layout Shift vurderer om element på deres side laster ujevnt, det vil si at innhold forskyves på siden. Har du noen gang gått inn på en side og forsøkt å trykke på en knapp, men akkurat når du trykker så hopper siden, som igjen resulterer i at du klikker på noe helt annet? Da har du vært på en side med dårlig CLS. Kontakt Exsitec for å få råd om hva dere kan forbedre med deres systemstøtte og web!
FCP = Bra! 😀
Din side laster det første innholdet på under 1,8 sekunder hvilket er kjapt og bra. Deres besøkende ser med det samme at noe er på gang og kan begynne å se innholdet på siden. Dette påvirker deres posisjonering positivt i søkemotorer og bidrar til å minske deres annonsekostnader.
FCP = Middels 😐
Det tar over 2 sekunder å laste det første innholdet på deres side. Det kan høres lite ut, men tenk at dette er det absolutt første en besøker ser. Det kan påvirke deres posisjonering i søkemotorer og bidra til å øke annonseprisene. Men først og fremst kan dere miste mange besøkere som tror at siden ikke fungerer.
FCP = Lav 😢
Det her var dessverre dårlig. Deres side laster det første innholdet veldig tregt, som gir en dårlig brukeropplevelse. Det tar mer enn 3 sekunder innen deres besøkere kan lese eller se noe innhold. Dette påvirker deres posisjonering i søkemotorer negativt og gjør annonseringen dyrere.
Hva er FCP? 🎓
First Contentful Paint = Tiden det tar å laste det første innholdet som vises for en besøker. Eksempelvis tekster og bilder. Det her er første gangen brukeren kan begynne å konsumere deres innhold og vet at siden fungerer og noe holder på å lastes ned. Her gjelder det å prate med en utvikler for å forbedre resultatet. Prat med Exsitec, så kan vi hjelpa dere!
FID = Bra! 😀
Deres største innhold laster raskt, som innebærer at hela deres side laster raskt. Dette påvirker deres posisjon i søkeresultat positivt og er med på å senker annonseprisene Dette innebærer også en rask og smidig brukeropplevelse.
FID = Middels 😐
Det tar relativt lang tid å generere det største innholdet på deres side. Dette kan påvirke deres posisjonering i søkemotorer negativt og bidra til økte annonsepriser. Det påvirker også brukeropplevelsen negativt og besøkere med liten tålmodighet kan gå tapt.
FID = Lav 😢
Det tar lang tid å generere det største innholdet på deres side. Dette påvirker deres posisjonering i søkemotorer negativt og bidrar til å øke annonseprisene. Det påvirker også brukeropplevelsen negativt og besøkere med liten tålmodighet kan gå tapt.
Hva er FID? 🎓
FID - First Input Delay måler hvor raskt besøkere kan interagere med din webside. Selve pixlene og hva man kan se kan måles med First Contentful Paint (FCP). Men hvor raskt din webside kan vise pixler på skjermen er bare en del av opplevelsen. Like viktig er hvor bra deres webside er når besøkeren forsøker interagere med disse pixlene. Ting som lenker, knapper, skjema etc påvirker deres FID.
LCP = Bra 😀
Deres største innhold laster rasket, som innebærer at hele siden laster raskt. Dette påvirker deres posisjon i søkeresultat positivt og bidrar til å senke annonseprisene. Det innebærer også en rask og smidig brukeropplevelse.
LCP = Middels 😐
Det tar relativt lang tid å generere det største innholdet på deres side. Dette kan påvirke deres posisjonering i søkemotorer negativt og bidra til å øke annonseprisene. Det påvirker også brukeropplevelsen negativt og besøkere med lite tålmodighet kan gå tapt.
LCP = Lav 😢
Det tar lang tid å generere det største innholdet på deres side. Dette kan påvirke deres posisjonering i søkemotorer negativt og bidra til å øke annonseprisene. Det påvirker også brukeropplevelsen negativt og besøkere med lite tålmodighet kan gå tapt.
Hva er LCP? 🎓
LCP - Largest Contentful Paint rapporterer hvor lang tid det tar for det største synlige innholdet å vises på nettsiden fra siden begynte å laste inn.
Blogginnlegg på svensk | E-handel