Er du klar for å løfte deres e-handel til et nytt nivå?

E‑handelen fortsetter å vokse med høy fart og stiller allerede høyere krav til bedrifter innen både B2B og B2C. Det holder ikke lenger å kun ha et bra produkt for å bli framgangsrik, du må også lykkes med kundens digitale kjøpsopplevelse. I en stadig økende konkurranse blir fleksibilitet og kjappe endringer en nøkkel. 

Øk salget

Med en moderne e-handlesløsning vil din nettbutikk respondere rakt og vise bilder og informasjon om dine produkter. Dette bidrar til at dine kunder velger å gjennomføre kjøp hos deg og også kommer tilbake til din nettbutikk en annen gang.

Bedre kjøpsopplevelse

Med innebygde hjelpefunksjoner og enkel en kjøpsreise i din nettbutikk får kundene en fin kjøpsopplevelse. Dette bidrar også til at kundene kommer tilbake til deg.

Mindre administrasjon

En moderne e-handelsløsning er integrert med dine andre løsninger som ERP- og kanskje et PIM system. Dette bidrar til at informasjon om varer oppdateres i alle systemer atomatisk.

 

 

 

 

 

 

 

E-handelsløsninger

Litium

Litium er en skybasert plattform for e-handel. Den er utviklet for å være det naturlige navet i fremtidens e-handel, og gjør det enklere å bygge opp varemerker og tilby produkter i alle kanaler – for alle markeder.

Les mer om Litium ->

Gurusoft

Gurusoft er en av landets ledende leverandør av nettbutikkløsninger. Med deres platform får du en helintegrert løsning som sammenfatter PIM (product information management/ produktinformasjonssystem), netthandel, kundeservice, selgerverktøy og innholdsmarkedsføring - alt i en løsning.

Les mer om Gurusoft ->

Noen av våre fornøyde kunder



Hvor digitalt jobber dere?

I dette webinaret snakker Hans fra Litium Norge om modenhetsstigen.
Man kan dele opp B2B-selskaper ut fra hvor digitalt de jobber med blant annet salg. Hans avklarer også hva som menes med digital handel.

Kanskje du finner ut hvor på modenhetsstigen ditt firma er?

Kravspesifikasjon e-handel

 


Guide: Slik kommer du igang med e-handel

Å begynne å administrere digitale salgskanaler betyr en viss endring for alle organisasjoner. Exsitec AB har laget en guide hvor de forsøkt å sammenstille hvordan du gjør deg klar for en e-handelsplattform på en enkel og ryddig måte.
Guiden er på svensk.

Ofte stilte
spørsmål om
e-handelsløsninger

Hva koster en e-handelsplatform?

Det er mange faktorer som påvirker totalkostnaden for å få på plass en e-handelsløsning.

Lisenskostnad for bruk av en e-handelsplattform er den ene delen, prosjekt for å konfigurere, designe, implementere og lære opp brukere er den andre delen.

I tillegg kommer det kostnader for integrasjoner mot andre systemer som den tiltenkte e-handelen må samarbeide med.

Det er viktig å tenke på hvor lenge du har tenkt å «leve med» din nye e-handelsplattform. Hvordan ser investeringsplanen ut? Noen ganger kan en lav startkostnad for raskt å komme i gang med en enklere løsning bli dyrere på sikt når du samtidig regner med utviklingskostnader og personell som skal vedlikeholde systemet løpende. Denne typen resonnementer angående systemstøtte omtales vanligvis som TCO (Total Cost of Ownership), og det kan være greit å tenke på når man veier ulike alternativer opp mot hverandre.

Vi har komplekse produkter, kan vi ha en e-handel da?

Absolutt!
Digital handel har kommet langt de siste årene, hvor moderne e-handelsløsninger kan håndtere alt fra enkle volumprodukter til komplekse konfiguratorer for kundeunike løsninger. Derfor bør du ikke se digitale salgskanaler som et hinder på grunn av produktets kompleksitet, men heller et potensielt konkurransefortrinn i forhold til konkurrentene dine dersom du kan tilby en e-handel. Ta gjerne kontakt med oss ​​så forklarer vi hvordan en slik løsning kan se ut for deg!

Kan e-handelsløsningen integreres med andre system?

For å jobbe med e-handel på en effektiv og moderne måte må du håndtere mye data fra ulike kilder, samt bruke andre tjenester som kan være nødvendige for din virksomhet. Derfor er det enkelt å koble sammen løsninger som f.eks Klarna, Unifaun, Voyado etc. gjennom ferdige APIer. I tillegg har vi solid erfaring med å integrere med interne systemer som ERP- og CRM systemer.

Vi selger i flere ulike markeder. Hvordan fungerer det?

Det kan administreres så lenge du har en e-handelsplattform som kan håndtere flere ulike språk, spesifikke betalingsløsninger for hvert land, moms, frakt og priser i ulike valutaer. Vi samarbeider med Gurusoft og Litium blant annet av denne grunn, slik at kunder med internasjonale ekspansjonsplaner slipper unødvendig manuelt arbeid og kan føle seg trygge med våre løsninger.

Vi har en e-handelsløsning i dag, er det komplisert å bytte den ut?

Å erstatte en eksisterende e-handel er ikke et prosjekt du bør undervurdere kompleksiteten i. Årsaken er at e-handel i mange tilfeller er innebygd i andre systemer, er ansiktet utad mot kundene dine, og er stedet hvor forretningskritiske transaksjoner utføres i varierende omfang. Men dersom den eksisterende e-handelen ikke dekker alle de nye behovene som kan ha oppstått over tid eller om det interne arbeidet med å opprettholde dagens løsning er høyt, så anbefaler vi likevel en endring. Vi hjelper gjerne med å stille kravene til din nye e-handelsplattform og anbefaler at du gjør en mulighetsstudie sammen med oss ​​hvor vi kan hjelpe deg med å produsere skisser av både design og hvordan dine nye prosesser skal fungere.

PIM system sammen
din e-handelsløsning

Et PIM-system (Product Information Management)
er et digitalt verktøy for håndtering av produkter.
Du samler all data om dine produkter og tjenester på en strukturert måte.

 

Les mer om e-handel

Her finner du 2 kundehistorier og en blogg som gjelder e-handel

Case: BE Group | Exsitec

E-handel 2 min

Case: BE Group | Exsitec

Stålgrossisten BE Group hadde en god rutine for e-handel, men hadde et stort behov for å utvikle og fornye seg for å...

Case: Brenderup Group | Exsitec

E-handel 3 min

Case: Brenderup Group | Exsitec

Med et ønske om å håndtere flere merkevarer på samme plattform, uten komplisert innholdsarbeid, er Brenderup Group klar...

5 fördelar med en kundportal för B2B | Exsitec

Webb E-handel 2 min

5 fördelar med en kundportal för B2B | Exsitec

Funderat på varför en kundportal skulle vara bra? Vi har 5 anledningar till varför man tjänar på att investera i en...

 

Les flere innlegg om andre relevante temaer på Økonombloggen!

 


Hvorfor Exsitec?

 

 

 

 

 

 

 

web-ball-people

 

4000 kunder
i Norden

I over 20 år har Exsitec hjulpet bedrifter med å digitalisere sin virksomhet for å nå sine ambisjoner. Med kombinasjonen nordens største traineeprogram og markedets mest erfarne eksperter har vi sammen med våre kunder gjennomført et tusentalls vellykkede leveranseprosjekter.

web-ball-prize

 

Langsiktige
kunderelasjoner

Vi jobber med langsiktige kunderelasjoner ved å ta ansvar før, under og etter leveransen. Med en engasjert support, proaktiv forvaltning og kontinuerlig inspirasjon skaper vi verdi på både kort og lang sikt. Sammen leverer vi løsninger som utgjør en forskjell i kundens virksomhet.

web-ball-intagration - cog wheel

 

En fungerende helhet

Med å kombinere utvalgte system og tjenester til en fungerende helhet skaper vi forutsetninger for hver kunde til å nå sine ambisjoner. Med bærekraftige integrasjonsløsninger og skreddersydde systemtilpasninger med brukeren i fokus sørger vi for at systemene fungerer sammen

Web ball - Kurt Hansen

 

 

Lurer du på noe om e-handel? Kurt svarer deg gjerne