Visma Business - versjon 18.10 er tilgjengelig
Visma Software utvikler kontinuerlig programvaren og tilpasser den for å støtte nye krav fra myndighetene eller endringer i miljøet.
Du kan også allerede nå få tips om hvordan du kan starte skyreisen din til Business NXT.
Våre rådgivere hjelper deg med å kartlegge behov.
Logistikk
-> Artikler - HS varenummer fra tolltariff – eget felt fra v. 18.00, følger i Visma UBL 3.0 format
-> Artikler uten bevegelse etter angitt dato – kan merkes inaktive (mulig sletting)
-> Fakturakopi tabell - Søk på slettede ordre i pakket status fungerer
-> Forbedret søk i Bizweb – ett eller flere kriterier
-> Ordre – «sist endret» og «sist endret av» blir ikke endret om du kun ser på en
ordre og avbryter
-> Ordre - Forhåndsvisning av ordre-blanketter – viser flere betingelser
-> OrdreTicker – sletting av ordre kan avbrytes
-> OrdreTicker - Vis alle linjer – i Vis linjetabell
-> OrdreTicker – vis totalsummer – vises umiddelbart i alle tabeller ved avhuking
Regnskap
-> AutoCollect – forbedret kommunikasjon – korrekt melding om feil
-> Bankavstemming - Bilagsnummer hentes fra valgt bilagsnummerserie
-> Bankavstemming - eget felt for Tilleggsinformasjon fra banken for transaksjonen
-> Bankavstemming - Forbedret bankavstemmingsrapport – utskrift ved lukking periode
-> Bokføring av 0-faktura mulig – gir transaksjon i reskontro
-> Forbedret søk i Bizweb – ett eller flere kriterier
-> MVA rapportering – forbedret fane 3 – spesifisert oversikt
-> OCR-innlesing automatisk, oppdatere bunter som er ok
-> Remittering - flere forbedringer– gjennom Autopay og Telepay format (kr.nota)
-> SAF-T Eksport – buntnummer tas med sammen med transaksjonene
-> SAF-T Eksport - Forbedret logg ved feil – viser nå linjenummer og posisjon
4 forbedringer i Visma Business versjon 18.10
Utvidet rekkevidde til Sverige
Mulighet for å hente bedriftsinformasjon for svenske bedrifter gjennom Visma Bizweb. Dette åpner dørene for enklere informasjonsutveksling.
Nye danske importfiler
Det er lagt til nye importfiler for Danmark som inneholder standard rapporteringsverdier definert av relevante danske myndigheter. Dette forenkler rapporteringsprosessen og sikrer nøyaktighet.
Nye funksjoner i Visma dokumentsenter
Nye funksjoner i Visma dokumentsenter er lagt til for å effektivisere arbeidsdagen din ytterligere.
Visma AutoCollect forbedringer
Et nytt alternativ for automatisk behandling av kredittsperre er lagt til, som ytterligere automatiserer og forenkler innfordringsprosessen.
I tillegg er det lagt til nye alternativer for purreflyt.
Les hele versjonsbrevet
Tekniske systemkrav for versjon 18.10
Windows Server
Windows server 2016
Windows server 2019
Windows server 2022
SQL Server
SQL server 2017
SQL server 2019
SQL server 2022
Office versjoner
Office 2016
Office 2019
Office365
Klient
Windows 10
Windows 11
Neste steg er til skyen
NextStep Business NXT har som hensikt å gjøre overgangen fra Visma Business til Business NXT enklere, raskere og mer kostnadseffektivt.
Denne leveransepakken baserer seg på en standard og er en ‟ut av hyllen” løsning.
En overgang fra Visma Business (OnPrem) til Business NXT innebærer at du får med deg historikk og innstillinger i denne prosessen.
6 nyheter i Visma Business versjon 17.00
Er du fremdeles på versjon 16 eller eldre? Ikke gå glipp av disse endringene som kom med versjon 17!
Overvåkningspunkt
Alle kan nå opprette overvåkningspunkt og ikke bare systemansvarlige. Dette kan begrenses med en adgangsgruppe.
60 tegn i deres ref.
Deres ref feltet er utvidet til å kunne inneholde 60 tegn.
Payroll integrasjon
Det er kommet integrasjon mot Payroll, lønnssystemet i skyen.
Ny e-post dokumenttabell
Ny e-post dokumenttabell kan kobles til aktørene slik at man kan ha ulike eposter
for de ulike dokumenttypene (ordrebekreftelse, tilbud, pakkseddel, faktura etc.)
Sperre på faktura
Det er satt opp en sperre for å lage en faktura på en lukket periode.
Trekke tilbake mva rapport
Mulighet for å trekke tilbake mva rapporten og sende på nytt.
Forbedringer i Document Center
Forbedringer på bokføringsregler
Oppdateringer konstant fra Approval
Tolking av bankkonto
(støtte for BBAN, IBAN, Postgiro og SWIFT)
Vi minner om...
Webinar
Vi holder mange webinar innen ulike tema som ERP, lønn og rapportering, og veien videre for dere med Visma Business.
Webinaropptak
Vi tar opp alle webinar så du kan se dem når det måtte passe. Du finner også webinar om ulike funksjoner og moduler i Visma Business.
FAQ
Har du spørsmål knyttet til Visma Business eller andre produkter og moduler?
Kanskje finner du svaret i vår FAQ?
Ønsker du å vite mer?
Ta kontakt med Ellen om du har spørsmål.
Eller bestill oppgradering i skjema ->
Ellen Myhrvold
Mobil: 941 93 858
E-mail: ellen.myrvold@exsitec.no