Innkjøpssystem
- for strategisk innkjøp
Et innkjøpssystem brukes for å effektivisere innkjøpsprosessen. Innkjøpsprosessen omfatter alt fra å identifisere hva som skal kjøpes, sammenligne priser fra ulike leverandører og gjennomføre forhandlinger til å lage avtaler og følge opp leveranser. Innkjøpssystemet er et viktig verktøy for bedrifter, da det kan påvirke både kostnader og leveringssikkerhet på en avgjørende måte.
Noen fornøyde kunder med innkjøpssystem
/Str%C3%B8mberg%20gruppen.webp)
/Norgro.webp)
/BioNordica.webp)
/Nordlaks.webp)

/Client%20logo%20-%20%20Maskinstyring.webp)
/intility.webp)
/Berema.webp)
/Scandec.webp)
Effektiviser den strategiske innkjøpsprosessen
Den strategiske innkjøpsprosessen er alt som skjer fra anskaffelse til betaling.
Anskaffelsen - Spar tid på å gjennomføre og sammenstille anskaffelser.
Avtalehåndtering - Få god oversikt over alle avtaler, med autorisasjonskontroll, tilgangssyring og fornyelsestidspunkt.
Innkjøp - Sørg for at innkjøpene gjøres fra rett leverandør til rett pris.
Leverandørfaktura - Minimer manuell håndtering av leverandørfakturaer med automatisk kobling av faktura mot innkjøp.
Leverandørstyring - Automatisér onboardingprosessen og sikre at leverandørerene etterlever dine krav.
Betaling - Betal dine leverandører til rett tid, uten rentekostnader.

Fordeler med et innkjøpssystem
Effektiviserte prosesser
Et innkjøpssystem kan automatisere mange av de manuelle oppgavene knyttet til innkjøp. Ved å slippe å holde kontroll på innkjøp med penn & papir eller i Excel, blir prosessen mer effektiv og raskere.Reduserer risiko for feil
Et innkjøpssystem kan redusere risikoen for at det oppstår feil i innkjøpsprosessen, for eksempel ved å automatisere kontroller av fakturaer og leveranser.Strategisk innkjøp
Et innkjøpssystem kan gjøre det mulig å administrere innkjøp under en felles innkjøpsstrategi for virksomheten. Dette betyr mer effektivitet og redusert dobbeltarbeid, i stedet for at hver avdeling eller enhet håndterer sine egne innkjøp.Økt åpenhet
Et innkjøpssystem kan øke åpenheten i innkjøpsprosessen ved at all informasjon om innkjøp er samlet på ett sted og er lett tilgjengelig for alle som trenger det.Rapportering
Et innkjøpssystem gjør det mulig å lage forskjellige rapporter om innkjøp, for eksempel på kostnader og leveranser. Dette er nyttig for å følge opp og analysere kjøp og for å kunne ta informerte beslutninger om kjøpene sine i fremtiden.Supply Chain Management i praksis
Hva er Supply Chain Management, og hvordan fungerer det i praksis innen de ulike områdene?
Supply Chain Management er styringen av et nettverk som brukes til å levere produkter og tjenester, fra råvare til kunde, gjennom fysisk distribusjon, informasjonsflyt og penger.
Målet er å produsere og distribuere et spesifikt produkt til sluttkunden på en kostnadseffektiv måte.
I denne guiden får du en grunnleggende innføring i Supply Chain Management.
-
Hva menes med den moderne supply chain
-
Hvilken funkjson har ERP systemet i prosessen
-
Hvilken støtte trengs i innkjøpsfasen
-
Forskjellen på lagerstyring og lagerhåndtering
-
Gevinsten ved elektronisk fakturahåndtering
-
Anvendelse av ny teknologi for produksjon

Mer om Supply Chain Management (SCM)
Hva er Supply Chain Management?
Supply Chain Management (SCM) er enkelt oppsummert styringen av et nettverk som brukes til å levere produkter og tjenester, fra råvare til kunde, gjennom fysisk distribusjon, informasjonsflyt og penger.Den moderne innkjøps-avdelingen
I dette webinaret hører du hvordan en moderne innkjøpsavdeling jobber, best practise. I tillegg deler vi noen maler og tips på hvordan du unngår de vanligste feilsteg når du setter opp en kravspesifikasjon for et nytt innkjøpssystem.System for innkjøps-optimering i praksis
I dette webinaret ser vi på hvordan et innkjøpsoptimeringssystem kan fungere i praksis, med konkrete eksempler på det vi snakket om i første del av denne webinarserien.Supply Chain Management!
Supply Chain Management er styringen av et nettverk som brukes til å levere produkter og tjenester, fra råvare til kunde, gjennom fysisk distribusjon, informasjonsflyt og penger.
Målet er å produsere og distribuere et spesifikt produkt til sluttkunden på en kostnadseffektiv måte.