Skap en mer effektiv fakturaflyt med hjelp av leverandøravtaler
Har du mange gjentakende fakturaer med lang leveringstid? Da kan en kontraktsløsning være noe for...
Elektronisk fakturahåndtering (EFH) inkluderer vanligvis import og skanning, granskning, matchning og kontering, samt attest, oppfølging og avslutningsvis kontroll. Meningen med elektronisk fakturahåndtering er å automatisere hele prosessen, og med elektroniske faktura å minimere eller eliminere manuell håndtering.
Medius AP Automation, tidligere MediusFlow, er en skybasert løsning for håndtering av leverandørfakturaer som gjør deres manuelle fakturahåndteringsprosesser til en digital flyt.
Visma Business er det tilpasningsvennlige ERP systemet med en kraftfull standardversjon og uendelige muligheter for tilpasninger til allerede eksisterende, smarte og unike forretningsprosesser. Utvid enkelt med tilleggstjenester og skap en helhetsløsning som det er vanskelig å overgå.
Visma.net ERP er et moderne og kraftfullt skybasert ERP system som gjør dere klar for økonomisk vekst og fremtidig utvikling.
Selskap som benytter Medius AP Automation har effektivisert fakturabehandlingen slik at 70% av fakturaene går gjennom en helautomatisert og "touchless" prosess for varekjøpsfakturaer (gjennomsnittet av Medius sine 4000 kunder). Flere selskaper har en helautomatisert fakturaprosess på godt over 90%.
Med Medius AP Automation sparer du tid ved å automatisk kontere fakturaene basert på historikk.
Med markedets beste matchingsmotor for ordrebaserte fakturaer, matches automatisk fakturainformasjon mot innkjøpsordre, varemottak og avtaler basert på ulike opplysninger som linjeelementer, linjebeløp og fakturaens hodetotal.
Vi har beskrevet de vanligste stegene i håndteringen av leverandørfakturaer, og hvordan tilsvarende steg/aktivitet håndteres i Medius AP Automation.
Fakturahåndtering 2 min
Har dere mange gjentakende faktura med lange ledetider? Da kan en avtaleløsning være noe for dere. Les mer i vårt...
Erik Ahlepil
02.mai.2022 10:11:55
Fakturahåndtering 3 min
Lær hvordan du kan optimalisere prosessen for leverandørfakturaer ved å bruke relevante nøkkeltall og datadrevne...
Anders Uddenberg
08.apr.2022 10:55:22
Fakturahåndtering 7 min
Vi vet at håndteringen av leverandørfakturaer er en stor kostnad. Derfor har vi laget en test som gjør det mulig for...
Anders Uddenberg
17.mar.2022 09:55:53
I over 20 år har Exsitec hjulpet bedrifter med å digitalisere sin virksomhet for å nå sine ambisjoner. Med kombinasjonen nordens største traineeprogram og markedets mest erfarne eksperter har vi sammen med våre kunder gjennomført et tusentalls vellykkede leveranseprosjekter.
Vi jobber med langsiktige kunderelasjoner ved å ta ansvar før, under og etter leveransen. Med en engasjert support, proaktiv forvaltning og kontinuerlig inspirasjon skaper vi verdi på både kort og lang sikt. Sammen leverer vi løsninger som utgjør en forskjell i kundens virksomhet.
Med å kombinere utvalgte system og tjenester til en fungerende helhet skaper vi forutsetninger for hver kunde til å nå sine ambisjoner. Med bærekraftige integrasjonsløsninger og skreddersydde systemtilpasninger med brukeren i fokus sørger vi for at systemene fungerer sammen
Vår support er eksperter på hele vår systemportefølje.
Vi leverer også support på alle EFH løsninger vi leverer.
Håndter din fakturering digitalt, automatiser manuelle prosesser og få raskere flyt og bedre kontroll.
Elektronisk fakturahåndtering inkluderer vanligvis import og skanning, granskning, matchning og kontering, samt attest, oppfølging og avslutningsvis kontroll. Meningen med elektronisk fakturahåndtering er å automatisere hele prosessen, og med elektroniske faktura å minimere eller eliminere manuell håndtering.
Økt automasjon med opprettholdt kontroll og sporbarhet med digitalt arkiv, søk enkelt opp fakturaer og ta ut rapporter i det format du ønsker.
Frigør tid gjennom å automatisere tidkrevende manuelle arbeidsoppgaver, håndter kun avvikene og la systemet håndtere resten.
Eliminer unødvendig risiko, unngå feilbetalinger og forsinkelsesrenter gjennom automatisert fakturaflyt.
Attester fakturaer via mobilt grensesnitt og la medarbeiderne ha tilgang til fakturaene digitalt for raskere oppfølging.
Match fakturaer mot innkjøpsordre eller lignende, helt ned på radnivå og oppnå en høyere automatiseringsgrad.
I denne guiden har vi sammenfattet det du behøver vite for å få en større forståelse for elektronisk fakturahåndtering og hva det kan gjøre for din bedrift. (guiden er på svensk)
Elektronisk fakturahåndtering fungerer med alle typer fakturaer; papir, PDF og elektronisk.
Men håndteringen av dem er forskjellig. Det er spesielt stor variasjon i kvalitet og kontroll, i tillegg mister du muligheten for 100 % automatiseringsgrad med papir og PDF fakturaer.
Kontor
Support