
Innhold
Automatiser håndteringen av inngående faktura
Innhold
Tid er penger- og i dag kanskje mer verdifullt enn noen gang. Men tid er også muligheter og frihet. Sammenligner vi tiden som brukes til å håndtere papirfakturaer/PDF fakturaer med behandlingstiden for elektronisk faktura, tar den manuelle metoden over dobbelt så lang tid. Med andre ord, bruker du elektronisk faktura (EHF) vil ikke bare tidsforbruket ditt bli halvert- men prisen for håndteringen også!
Vil du heller høre denne bloggen enn å lese selv?
Hør den på Spotify!
Så hvorfor benytter ikke alle seg av denne automatiseringen?
Hva er det som holder dem tilbake?
Abonnere på Økonombloggen
Villig til å endre på eksisterende rutiner
Hvis du vil lykkes fremover er det helt avgjørende med omstillingsevne eller omstillingsvilje. Du må se hvilke muligheter ny teknologi faktisk tilrettelegger for deg. Ikke vær redd for det nye.
Det behøver ikke å være store transformasjoner det er snakk om. Et enkelt grep du kan iverksette umiddelbart er automatisering av de inngående fakturaene dine. Dette vil kutte i både transaksjonskostnader og tidsforbruk.
Hvor mye sparer du ved å benytte
elektronisk fakturahåndtering?
Skriv inn hvor mange fakturaer du har i dag så får du umiddelbart svar (på skjermen)
hvor mye du kan spare.
Du kan ikke lenger sitte fast i gårsdagens rutiner med gammel teknologi. Gårsdagens rutiner er preget av menneskelig og manuell behandling – og som en naturlig konsekvens kan medføre menneskelige feil. Med teknologiens utvikling er det i dag mulig å lese og behandle dine inngående fakturaer med tilnærmet perfekt nøyaktighet – både ved behandling av faktura nr. 1 og nr. 10 000.
Økt kontroll og bedre innsyn med EHF og automatisering av faktureringsprosessen
Ved å kvitte seg med manuell behandling av fakturaer og erstatte med automatiserte løsninger vil du få økt kontroll over hele din finansielle prosess. De som opererer med skybaserte tjenester, som for eksempel Autoinvoice, vil kunne håndtere hele fakturaprosessen så lenge de har nettilgang. Dette medfører raskere responstid. Du kan ha innsyn og kontroll til enhver tid!
Den gjennomsnittlige tiden for klassisk manuell håndtering av en faktura er 31 dager. Ved hjelp av automatisert fakturahåndtering med Medius AP Automation er tiden nede på 6 dager og en tidsbesparing på 80 %. Bruk tiden din på de rette tingene.
Ta et strategisk riktig valg
Nå er det opp til deg hvor mye du verdsetter en time, og hvorvidt du vil bruke den til effektivisering av arbeidsprosesser, slik som i dette eksempelet, med inngående fakturahåndtering.
Relaterte artikler

Fakturahåndtering 7 min
Hva er forskjellen på Advanced Workflow og Medius AP Automation?
I denne bloggen forklarer vi forskjellene og likhetene mellom de 2 fakturahåndteringsløsningene Advanced Workflow by...

Innkjøp Fakturahåndtering 7 min
Optimalisert økonomistyring - Medius faktura, innkjøp og risikoanalyse
Medius er totalleverandør innen spend management. Vi ser på hvilke muligheter, fordeler og gevinster du får med de...

Fakturahåndtering 3 min
Spar tid og penger ved å automatisere leverandørfakturaene
Reduser kostnader, øk effektiviteten og få bedre oversikt med automatisk fakturabehandling. Det vil gi en langsiktig...