Prosjektsystem for økt kontroll og lønnsomhet

Prosjekthåndtering handler om hvordan du strukturerer og planlegger ulike prosjekter for å effektivisere prosjektene og virksomheten generelt. Med riktig system for prosjekthåndtering kan du oppnå de beste resultatene og optimalisere tiden til det fulle. 

Forbedrer likviditeten

Med en effektiv prosjektstyringsløsning fremskyndes det administrative arbeidet og flere prosjekter blir klare for fakturering, noe som igjen betyr økt likviditet. I tillegg reduserer du den menneskelige faktoren, da ingen fakturerbare timer glemmes eller glipper ved fakturering.

God innsikt og overblikk

Et prosjektstyringsverktøy hjelper deg med å strukturere prosjekter og få en god oversikt over hvordan virksomheten går. Dette skaper åpenhet og synlighet i organisasjonen og viser tydelig hva som er tids- og ressurskrevende.

Spar verdifull tid

Bruk tiden på de faktiske oppgavene i prosjektet - ikke på administrasjon.

 

 

 

 

 

 

 

System innen prosjekthåndtering

SmartDok

SmartDok er et enkelt og effektivt dokumentasjonssystem for bygg- og anleggsbransjen. Timeregistrering, ressursplanlegging, samt HMS og kvalitetsarbeid blir lettere med SmartDok.

Med SmartDok Appen har du full tilgang til alt i løsningen fra mobilen. Så lenge du har nettilgang får du administrasjonsjobben gjort fra der du er, om det er i gravemaskinen, brøytebilen, ute i felt eller på byggeplassen.

Les mer om SmartDok ->

Severa

Severa gir deg kontroll og oversikt over dine prosjekter, fra salg til fakturering. Løsningen passer godt for deg som jobber med reklame og media, ingeniørarbeid og arkitektur eller IT-rådgivning.

Les mer om Severa ->

Noen av våre fornøyde kunder



Fordeler med prosjekthåndtering

Prosjekthåndtering er hvordan vi velger å håndtere prosjekter rent administrativt for å få det til å fungere så smidig som mulig, for både deg og kunden.
Å bruke et verktøy som er spesielt tilpasset for prosjekt gir mange fordeler. 

 

  • Prosjekt, fakturering og analyse i et og samme system

  • Tidsrapportering

  • Integrere prosjekt og fakturering - sparer tid og garanterer 100% faktureringsgrad

  • Raskere faktureringssyklus og innbetalinger av fakturaer

  • Funksjoner som støtter hele kjeden fra salg til fakturering

  • Integrere med eksisterende ERP- og CRM-system

 

 

Test digitaliseringsgraden deres

 

 

 

De 8 vanligste

spørsmålene

ved valg av

prosjektverktøy

Hvor mange lisenser trenger vi?

Antall lisenser er basert på hvor mange brukere du ønsker skal ha tilgang til systemet. Det er antall brukere som også setter prisen for lisensene. Du kan øke eller redusere antall lisenser dersom behovet varierer med tiden.

Hvor lang tid tar implementeringen?

Tiden det tar å implementere et prosjekthåndteringsverktøy er forholdsvis kort. Implementeringstiden varierer imidlertid avhengig av hvor mange brukere du har, hvilke andre systemer det skal integreres med og hvor mange av modulene som skal tas i bruk.
Vi kan ikke si en fast implementeringstid, da det avhenger av dine spesifikke behov. Som regel kreves det like mye tid av deg/deres prosjektressurser som vi anslår vi må sette av til gjennomføringen. Kontakt oss for å få
et tilpasset prisforslag for tjenesten, samt konfigurasjon og opplæring.

Trenger vi en IT ansvarlig for å bruke systemet?

Nei, du trenger ikke en IT-ansvarlig for å bruke verktøyet. Vi har support for alle løsninger vi leverer og vi utvikler og videreutvikler integrasjonene kontinuerlig mellom de ulike delene. Dette gjør at du som kunde ikke trenger å være redd for kompleksiteten ved å sette sammen løsningen eller spørsmålet om ansvar i å forvalte og videreutvikle løsning.

Hvem bør være med i prosjektgruppen?

Prosjektgruppen bør bestå av personene fra din organisasjon som har rimelig god innsikt i virksomheten og av personer som kommer til å bruke systemet.
Ved en implementering av prosjektløsningen er det fordelaktig dersom prosjektgruppen består av prosjektledere med beslutningsmyndighet, andre prosjektledere og eventuelt prosjektmedlemmer. Noen kunder foretrekker
også å ha noen fra økonomiavdelingen med i prosjektgruppen. Det er også viktig at prosjektgruppen ikke blir for stor, men at den består av de mest relevante personene.

Kan vi integrere det mot andre system vi har?

Ja, en stor fordel med prosjektløsningene vi leverer er at det er enkelt å integrere med andre løsninger. Det er ferdige integrasjoner mot Business NXT, Visma net ERP, Visma Business, Payroll og andre løsninger. Det fungerer også å integrere med andre typer system da våre løsninger enten har et åpent API eller kan venytte fileksport. Dette gjelder for både skybaserte og installerte systemer.

Må vi ha andre systemer fra Visma?

Nei, våre løsninger krever ikke at du har andre systemer fra Visma. Løsningene kan konfigureres og integreres mot alle typer systemer.

Hvordan får vi best utbytte av løsningen?

For å få maksimalt utbytte av prosjektløsningen er det viktig at alle som jobber med prosjekter jobber i systemet. All prosjektoppfølging bør stort sett gjøres direkte i løsningen for å ha alle data samlet på ett sted.
I tillegg er det av stor betydning at alle  brukere får riktig type opplæring for å bruke systemet riktig. Dette for å sikre digitalisering og automatisering av deler av prosjektene og å effektivisere prosjektledelsen. 

Det handler om å jobbe inn systemet i arbeidsdagen din og sørge for at det blir en naturlig del av dine verktøy. For å få mest mulig ut av det, er det også viktig å la prosjektverktøyet snakke med andre systemer for å få viktig informasjon og fjerne unødvendige manuelle prosesser og oppgaver. Det skal være enkelt og morsomt å jobbe digitalt.

 

Les mer om prosjekthåndtering 

Her er de 3 seneste innleggene om prosjekt fra Exsitec Bloggen!

Hva er forskjellen på Severa og Visma net Project Management (VPM)?

Prosjekt 2 min

Hva er forskjellen på Severa og Visma net Project Management (VPM)?

I denne bloggen bessvarer vi det ofte stilte spørsmålet, hva er forskjellen på Severa og VPM. Det korte svaret på dette...

Effektiv prosjektledelse med Severa

Prosjekt 2 min

Effektiv prosjektledelse med Severa

Severa Project Management er et prosjektledelsesverktøy tilpasset prosjekt- og konsulentselskaper.

Tapt tid er tapte inntekter

Prosjekt 2 min

Tapt tid er tapte inntekter

Hvilken rolle spiller valg av verktøy for timer og prosjektledelse når det gjelder å redusere bortkastet tid? Spare tid...

 

Les flere innlegg om prosjekthåndering og andre relevante temaer på Exsitec Bloggen og/eller Økonombloggen!

 


Hvorfor Exsitec?

 

 

 

 

 

 

 

web-ball-people

4000 kunder
i Norden

I over 20 år har Exsitec hjulpet bedrifter med å digitalisere sin virksomhet for å nå sine ambisjoner. Med kombinasjonen nordens største traineeprogram og markedets mest erfarne eksperter har vi sammen med våre kunder gjennomført et tusentalls vellykkede leveranseprosjekter.

web-ball-prize

Langsiktige
kunderelasjoner

Vi jobber med langsiktige kunderelasjoner ved å ta ansvar før, under og etter leveransen. Med en engasjert support, proaktiv forvaltning og kontinuerlig inspirasjon skaper vi verdi på både kort og lang sikt. Sammen leverer vi løsninger som utgjør en forskjell i kundens virksomhet.

web-ball-intagration - cog wheel

En fungerende helhet

Med å kombinere utvalgte system og tjenester til en fungerende helhet skaper vi forutsetninger for hver kunde til å nå sine ambisjoner. Med bærekraftige integrasjonsløsninger og skreddersydde systemtilpasninger med brukeren i fokus sørger vi for at systemene fungerer sammen

Web ball Mats Abrahamsen

 

 

Lurer du på noe om prosjekthåndtering? Mats svarer deg gjerne.